מחלקת ההיסעים של אגף החינוך בעיריית רחובות, עומדת מאז תחילת שנת הלימודים תחת מתקפה של לא מעט הורים. הסיבה: טענות של הורים לילדים בחינוך המיוחד כי אנשי המחלקה אינם קשובים מספיק, דבר שלדברי ההורים פוגע בהם מאוד. לטענת ההורים, הם חשים זילזול מצד אנשי המחלקה.
2 צפייה בגלריה
נהג הסעות - תמונת פייסבוק
נהג הסעות - תמונת פייסבוק
"הילדה לא שובצה להסעות"
(צילום המחשה: shutterstock)
אם לילדה על הרצף האוטיסטי סיפרה: "הבת שלי, למרות מאמצים גדולים מצידנו, לא הלכה לבית הספר ביום שישי שעבר, וגם לא ביום ראשון, בגלל התנהלות לא הוגנת מצידם של אנשי המחלקה".
לדבריה, היא הייתה בקשר עם מחלקת ההיסעים. "ההתכתבות מתועדת ומתויקת, והיא מעידה על כך שהעירייה לא באה לקראת ההורים בכל הקשור לסיוע בהסעות הילדים שלנו", אומרת האם, "דבר שמבחינתי אינו ראוי ואינו הגון".
"הייתי צריכה להעביר חומר המעיד על מצבה הרפואי של בתנו, וכך עשיתי, אלא שבאגף החינוך השהו משום מה את הטיפול בי, מה שהוביל לכך שהילדה שלנו לא שובצה להסעות. זה בלתי נסבל".
תושבת נוספת: "הבת שלי לומדת כבר שנה שנייה באותו המעון, ובמשך כל השנה שעברה ילדי המעון סבלו מחוסר עקביות בפעילות ההסעות: איחורים, אי הגעה ובלגן", טוענת האם. "ביום שישי שעבר הבת שלי הצטרפה להסעה, אבל הרכב הגיע באיחור גדול וזה לא היה פשוט. ביום ראשון ההסעה כלל לא הגיעה, וזה עצוב, כי הייתה לילדה ציפייה לעלות את ההסעה, וזה גרם לה לעוגמת נפש רבה".
מהעירייה נמסר: "לגבי המקרה הראשון, לצערנו המקרה אינו עומד בקריטריון המרחק שנקבעו ע"י משרד החינוך. בקשה על בסיס קריטריון רפואי הוגשה למשרד החינוך וטרם התקבלה החלטתו. בינתיים העירייה פנתה לאם מיוזמתה כדי להציע לה שתגיש בקשה חריגה להסעה, אך היא סירבה. לפנים משורת הדין התקבל אישור בוועדת חריגים לשיבוץ בהסעות.

2 צפייה בגלריה
"דרוש פתרון קבוע והוגן"
"דרוש פתרון קבוע והוגן"
"איחורים, אי הגעה ובלגן"
(המחשה: אבי רוקח)

"לגבי המקרה השני, המלווה שעבדה בהסעה זו התפטרה ללא הודעה מוקדמת והעירייה פועלת להשלים את החסר בהקדם האפשרי".

קראו גם:

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "מדובר בבקשה לקבלת זכאות להסעה, שהוגשה ימים ספורים לפני תחילת שנת הלימודים. במהלך חודש ספטמבר, רופאה מטעם משרד הבריאות תדון בבקשות להסעות תלמידים עם בעיות רפואיות שהוגשו במועד מאוחר, ותתקבל החלטה לעניין זכאותם. מיד עם קבלת הפנייה מטעם האם המשרד עומד בקשר עם הרשות בנושא. לאם הוצע פתרון זמני, ועד לקבלת החלטה סופית, ולפיו התלמידה תשתלב בהסעה קיימת. מתחילת שנת הלימודים התלמידה נכחה ביומיים הראשונים ונעדרה רק היום. צוות בית הספר עומד מולה בקשר".