לאחרונה הוצבו ברחבי העיר מתקני תחנות האכלת חתולים בכדי לשפר ולמסד את נושא האכלת חתולי הרחוב, וכדי למנוע מצבים שבהם אוכל לחתולים מפוזר במקומות לא מוסדרים. אולם מספר תושבים בעיר טוענים שלמרות הכוונה הטובה, מדובר על מטרד.
2 צפייה בגלריה
מתקני האכלה ברחובות
מתקני האכלה ברחובות
מתקני האכלה ברחובות
(צילום: פרטי)
קראו עוד:
"עם כל הכבוד לרעיון והחמלה הרבה, הדבר הופך למטרד אקולוגי", אומר תושב רחוב שקולניק בעיר, שם הוצב מתקן האכלת חתולים לאחרונה. "יש שם נמלים, שיירי אוכל, גם כלבים הנלחמים על המנה שלהם ומרימים רגל לעשות צרכיהם על המתקן, לכלוך, זוהמה, צחנה ועוד". התושב מספר שהוא לא רואה בתחנות ההאכלה ברכה כיוון שלטעמו לא הוקדשה מחשבה על אחזקת המתקנים. "מניחי האוכל במתקן לא חוזרים לנקות אחריהם. חייבים לדאוג לניקוי המתקן לעתים קרובות", הוא אומר.
2 צפייה בגלריה
מתקני האכלה ברחובות
מתקני האכלה ברחובות
מתקני האכלה ברחובות
(צילום: פרטי)
ברחובות ישנן 14 תחנות האכלת חתולים ברחבי העיר שהותקנו ביוזמת העירייה החל מחודש דצמבר האחרון. יש לציין כי חתולים מסייעים בהרחקת מזיקים כמו עכברים, חולדות ונחשים, והתחנות הוקמו על מנת להסדיר את אופן ומיקום ההאכלה של חתולי חצר, ובמטרה לשמור על הניקיון והסדר ברחובות.
הנחיות הווטרינר העירוני בעת התקנת התחנות היו להאכיל את החתולים רק בתחנות ההאכלה, באמצעות מזון יבש ומותאם לחתולים. את שאריות המזון יש לאסוף לאחר כחצי שעה על מנת למנוע הירקבות המזון או נגישותו לבעלי חיים אחרים. כמו כן, יש לשמור על הניקיון בסביבות תחנת האכלה ובתחנת האכלה עצמה, והאחריות על האכלת החתולים הינה על המאכילים בלבד. אך נשאלת השאלה מי לוקח את האחריות על ניקיון התחנות כאשר מאכילי החתולים אינם נשמעים להנחיות?
מעיריית רחובות נמסר בתגובה: "עיריית רחובות הציבה מיוזמתה תחנות האכלה לחתולים ב- 30 מוקדים ברחבי העיר. על פרויקט זה זכתה במחמאות רבות מכל רחבי הארץ. ברובם המכריע של המוקדים נשמר הסדר והניקיון, ובשני מוקדים שלגביהם התקבלו תלונות- הנושא טופל באופן מיידי, וכך ייעשה גם במקרה זה".
כל העדכונים - חדשות רחובות