אתמול (ראשון) הרשיע בית המשפט השלום ברחובות את יפתח נוטמן, מנהל הצהרונים של החברה העירונית ברחובות לשעבר בחמישה אישומים של הטרדה מינית ומעשה מגונה תוך ניצול יחסי מרות. בית המשפט מתח ביקורת על התנהלות החברה העירונית שידעה על המעשים ולא פעלה.
1 צפייה בגלריה
(המחשה: Shutterstock)
קראו גם >>>
יפתח נוטמן עבד כמנהל הצהרונים ותחתיו עבדו 150-180 עובדים, 80 אחוז מהן נשים. את המעשים ביצע בין השנים 2014-2015, ועל פי הכרעת הדין התנהגותו הייתה שיטתית, ניצל את מעמדו, והשתמש באופן ציני ומכוער בקשיים הכלכליים והאישיים מהם סבלו המתלוננות כדי לבצע את העבירות.
באישום הראשון, א', עובדת החברה העירונית, נקראה לשיחת בירור, שם נאמר לה על ידי נוטמן כי "היא על הכוונת שלו". א' בכתה וסיפרה על קשיים כלכליים, וכשנותרו לבדם הבטיח לה כי יסייע לה, ליטף אותה בשערה ובלחייה, ביקר בצהרון בו עבדה, שלח לה הודעות טקסט, והגיע לבקר בדירתה. א' התלוננה בעירייה על התנהלותו ובתגובה נוטמן איים לפטר אותה.
באישום השני הגיע נוטמן לאחת העובדות בבית הספר בעיר, סגר אחריו את הדלת כשהיו יחד בכיתה לבד, נצמד אליה עם איבר מינו ואמר לה: "רק רציתי שתחייכי". באישום השלישי ניצל נוטמן את מצבה של עובדת שהייתה בהליך גירושים קשה, חיבק, נצמד וליטף, הוא היה מלווה אותה לרכבה ואף הגיע לביתה והציע לה לקיים יחסי מין, העובדת סירבה לפניותיו ואמרה לו שהוא אדם נשוי ומעשיו אינם יפים.
באישום הרביעי חיבק ונישק נוטמן עובדת נוספת, הוא הציע לה עבודה נוספת בבית הספר בו עבדה ועוד עבודה בעיר, לאחר שקידם אותה בעבודה ניסה לגעת בה במטבחון של החברה העירונית, דחף ידיים לחולצתה ומכניסה והיא ברחבה מהמקום.
נוטמן הגיע לאחר מכן לבית הספר בו עבדה יחד עם בנו הקטין, הוא סגר את עצמו עם העובדת בכיתה נצמד אליה בגופו תוך שהיא חוששת כי בנו הקטין נמצא בקרבת מקום ועלול לשמוע את המעשים, באותו שבוע חזר שוב והעובדת התרחקה ממנו – בתגובה הוא התלונן באותו שבוע בחברה העירונית על טיב עבודתה.
בהכרעת הדין גם נמתחה ביקורת על התנהלות החברה העירונית בנושא: "למרבה הצער, למרות שגורמים מתוך החברה העירונית נחשפו להתנהלותו של הנאשם, עד שהמתלוננות לא החלו לפעול במישור החוקי והמשפטי, נמשכה התנהלותו הפוגענית של הנאשם מבלי שהופסקה על ידי הגורמים הממונים על כך, מכאן ראוי שהרשויות הרלוונטיות ייתנו את דעתן למחדלים שאירעו בהקשר זה".
לכל העדכונים - חדשות רחובות