עוד בשנת השירות הלאומי רחלי דרף ומור גימאני התחברו והפכו חברות קרובות. עם השנים שתיהן התחתנו והביאו לעולם שני ילדים, וגם התגרשו. "לי בשנה הראשונה היה קשה כלכלית, עבדתי בחצי משרה והייתי אחרי הלידה השנייה, אחרי כל ההוצאות נותרתי עם 1,500 שקל ביד וטיפוח היה מותרות מבחינתי", מספרת דרף.
1 צפייה בגלריה
רחלי דרף ומור גימאני
רחלי דרף ומור גימאני
רחלי דרף ומור גימאני
(צילום פרטי)
"גם לי וגם למור חשוב לשמור על הטיפוח, חשבתי גם על כך שאני עוד במצב טוב, מה עושות אלה שאולי יש להן יותר ילדים, או שלא משלמים להן מזונות? כשהצעתי למור שנעשה משהו בקשר לזה היא מיד נרתמה".
"המצוקה הגיעה מהשטח והרעיון נרקם במשך תקופה", מספרת גימאני, "הוא התפתח מתוך רובד אחר בנתינה. כשמשפחות מסתייעות, הן בדרך כלל מקבלות סיוע כלכלי או מצרכי מזון. וזה הבסיס, כמובן שכשאדם נמצא במצוקה של תנאיו הבסיסיים ביותר, כמו מזון וכלכלה, אז נרצה לסייע לו קודם באלה".
אך השתיים מספרות שהן דווקא בוחרות להתמקד באוכלוסיית הנשים שמתקשות כלכלית, רבות מהן מוכרות ברווחה, שנאבקות בכל יום כלכלית ולא חושבות על עצמן.
הן מספרות שבטווח הארוך חוסר ההשקעה גורם לדימוי עצמי נמוך ושפיפות קומה.
הפרויקט שהחל לקראת פסח של השנה שעברה צבר תאוצה. הן מקיימות ימי מכירה מיוחדים, וכל אחת באיזור שלה מחלקת את המארזים שבכל פעם מכילים מוצרי טיפוח אחרים. "אנחנו רוכשות את המוצרים וגם תורמים לנו מוצרים מהם אנחנו בונות את החבילות", מספרת דרף.
לנשים הן מגיעות דרך מחלקות הרווחה, ואולי תגובה אחת מסבירה יותר מכל עד כמה חשובה החבילה הזו עבור האישה שמקבלת אותה. "הייתה אישה שאמרה: 'כמה זמן לא קיבלתי משהו רק בשביל עצמי', וזה מספר את הסיפור של הפרויקט הזה", היא מוסיפה ומסכמת.
השבוע תתקיים מכירה מיוחדת שכל הכנסותיה ישמשו לרכישת ערכות טיפוח עבור נשים. המכירה תכלול בגדים ומוצרים שונים שמוינו וכולם במצב טוב.
קראו גם:
המכירה תתקיים ב-18 באוגוסט בשעה 19:30 ברחוב יעקב 26 ברחובות.
להצטרפות להתנדבות ב־face 2 face ולתרומות: מור - 052-8993288 ורחלי - 052-8992840.