עיריית רחובות והמשטרה העירונית הביאו אתמול (שני) למעצרו של שוהה בלתי חוקי (שב"ח), צעיר תושב השטחים בשנות העשרים לחייו, שאותר באחד המוסכים באיזור התעשייה העירוני, הממוקם בדרום-מערב העיר.
2 צפייה בגלריה
סמים
סמים
כנראה שהה במוסך מתחילת המלחמה
(המחשה: שאטרסטוק)
מעצרו של השב"ח התרחש כשבועיים לאחר שיחידת השיטור העירוני בשיתוף כוחות הביטחון, קיימו מבצע רחב היקף לאיתור שב"חים באתרי בנייה ובעסקים שונים ברחבי העיר, לצורך העברתם לשטחים או להמשך טיפול של משטרת ישראל.
מאז פרצה המלחמה בדרום, התקבלה על ידי שירותי הביטחון החלטה לאסור על כניסתם של עובדים מהשטחים לתחומי מדינת ישראל, גם אם הם מחזיקים באישורי שהייה או עבודה, ומסיבה זו ביצעה העירייה, כמו רשויות מקומיות רבות אחרות, מבצע לאיתור שב"חים.
לכידתו של השב"ח אתמול התאפשרה בעקבות מידע מודיעיני שהתקבל בתחנת המשטרה העירונית אודות הימצאותו של הצעיר באחד ממוסכי העיר, ועל פי ההערכה, השב"ח שהה במוסך מאז שפרצה המלחמה.
בעליו של המוסך זומן לחקירה בתחנת המשטרה העירונית ופרט לאפשרות של הגשת כתב אישום נגדו באשמה של העסקת או הלנת שב"ח, ייתכן כי לבית העסק שלו יינתן צו סגירה למשך מספר ימים, צעד שבוצע בשבועות האחרונים כנגד עסקים שעברו עבירה של העסקת שב"חים.
אחד מבעלי המוסכים באיזור התעשייה העירוני: "שמענו על המעצר ועצוב שזה קורה, ואנחנו מקווים שלא נשמע על מקרים נוספים בתקופה הקרובה. מי שמעסיקים שב"חים, או אפילו רק נותנים להם מקום לישון בלילות, גם אם יש להם קשר נפלא במשך שנים עם העובד הזה, מסכנים בימים אלה לא רק את עצמם אלא את הסביבה כולה".

2 צפייה בגלריה
מוסכים באיזור התעשייה ברחובות (לעסקים המצולמים אין קשר לידיעה)
מוסכים באיזור התעשייה ברחובות (לעסקים המצולמים אין קשר לידיעה)
מוסכים באיזור התעשייה ברחובות (לעסקים המצולמים אין קשר לידיעה)
(צילום פרטי )

במקביל להגברת סיורים באזורי תעשייה בעיר, הודיעו אנשי השיטור העירוני למנהלי אתרי בנייה ברחבי העיר כי המשך העבודה אפשרי רק בשני תנאים: גידור אתר הבנייה והצבת מאבטח בכניסה היחידה לאתר העבודות.

קראו גם:

על פי הודעת העירייה, "השיטור והפיקוח העירוני מבצעים סיורים בין אתרי הבנייה בעיר מדי יום ומוודאים את אכיפת הנהלים. אתרי בנייה ללא שמירה, ייסגרו".