חמישה חודשים לפני מועד הבחירות המקומיות, ואחרי ששלושה חברי מועצה ובעלי תפקידים בכירים, כבר הודיעו שיתמודדו לתפקיד ראש העירייה, החליט ראש העירייה הוותיק, רחמים מלול, להתמודד שוב לתפקיד. במידה וייבחר שוב, תהיה זו הקדנציה הרביעית שלו, כאשר בבחירות האחרונות שהתקיימו בשנת 2018 הוא היה המתמודד היחיד, אך רבים מתושבי העיר הביעו מחאה והצביעו לפתק הירוק.
4 צפייה בגלריה
רחמים מלול
רחמים מלול
רחמים מלול. ינצח גם הפעם?
( צילום: אבי מועלם)
בהודעה רשמית שהעלה בעמוד הפייסבוק האישי שלו כתב מלול:
"תושבות ותושבים יקרים, לאחר שמועות רבות וליחשושים שונים, החלטתי לפנות אליכם באופן ישיר ולשתף אתכם בהחלטתי לגבי התמודדותי בבחירות הקרובות. להיות ראש עירייה זו עבודה קשה ותובענית מאוד, במיוחד לראש עיר כמוני, שאינו רק רוקם את החזון ואת העתיד, אלא גם עסוק בבניה שלו הלכה למעשה, יום-יום ושעה-שעה, תוך ניהול ההווה בעיר שלנו, המתפתחת בצעדי ענק.
"כראש עירייה הדורש להיות מעורב בפרטים הקטנים ביותר של כל פרויקט, וכמי שחי את העשייה היום יומית על כל רבדיה, זה קשה וסיזיפי אף יותר. אבל כאשר אני פוגש אתכם בעירייה, ברחוב ובמפגשי התושבים, ושומע את הקולות שלכן ושלכם, המבקשים ממני להמשיך, כאשר אני רואה את הרחובות המתחדשים, את מבני הציבור החדשים, את אירועי התרבות רוחשי החיים, אני נטען בכוחות חדשים ובתחושת רעב להצלחות, בדיוק כמו בימיי הראשונים בעירייה.
מי שמכיר אותי יודע שסדר היום שלי מורכב, בעיקר מעבודה, אתכם ובשבילכם. זה נובע מתחושת שליחות עמוקה ומתשוקה למשימה ועובדה זו ממלאת אותי שמחה גדולה, סיפוק והנאה. לא רק שאיני קרוב לתחושת מיצוי, ההיפך הוא הנכון, אני מרגיש שעליי לסיים את אשר התחלתי. לכן, החלטתי להתמודד לקדנציה נוספת, שתהיה גם הקדנציה האחרונה שלי, במהלכה אבקש להשלים את אשר התחלתי. במהלך הקדנציה הזו אפעל להכשיר את דור המנהיגות הבא שינהל את העיר, אלווה אותו ואעניק לו כלים רבים ומגוונים של ניהול והובלת שינוי, פרי ניסיוני רב השנים".

קראו גם:

בדברים שכתב התייחס גם למועמדים המתמודדים מולו, סגן ראש העירייה יניב מרקוביץ', מחזיק תיק החינוך זהר בלום, יו"ר האופוזיציה וחבר המועצה מתן דיל, שבמערכת הבחירות הקודמת התמודד אך פרש לפני מועד הבחירות, ואמר:
"מולי מתמודדים מועמדים רבים וטובים ויש לי רק מילים טובות לומר על כולם, הלא כולם היו בני. את כולם ללא יוצא מן הכלל טיפחתי ואני מקבל את התמודדותם בברכה ואף רואה בכך במידה מסוימת הצלחה אישית".

4 צפייה בגלריה
מתן דיל. ינסה לנצח את מלול
מתן דיל. ינסה לנצח את מלול
מתן דיל. ינסה לנצח את מלול
( צילום: אבי מועלם)
עוד התייחס לגילו, המבוגר יותר מזה של המתמודדים מולו, דבר שיש הרואים בו כחיסרון ואמר:
"אני יודע, אנו חיים בתקופה המקדשת את הנעורים ואכן ישנם יתרונות רבים בלהיות צעיר. כהורים, כסבים וסבתות, אנו מקדישים את חיינו למען הילדים והצעירים שהם הדורות הבאים שיבואו אחרינו. אך חשוב גם להכיר בחסרונות שמביאה איתה "צעירות", חסרונות כמו חוסר ניסיון, פזיזות ושיקול דעת חסר. גם אם נוכח הטרנד הנוכחי, פחות פופולרי בקרב חלק מהציבור להיחשב "מבוגר", כדאי להזכיר שהמבוגרים בעם ישראל לאורך הדורות, אלה שנקראו "זקנים", דווקא הם תמיד היו אלה שהנהיגו את העם. לא בגלל שהיו טובים יותר, אלא בעיקר בגלל שהיו מנוסים ושקולים יותר. פחות מתרגשים, פחות מתפעלים, בעלי ראיית רוחב ושיקול דעת. בוודאי תסכימו איתי שגיל הוא יתרון ולא חסרון, על כך יעידו כמות הפעמים שבהם התייעצתם ועוד תתייעצו עם הוריכם, סביכם וסבתותיכם".

4 צפייה בגלריה
יניב מרקוביץ'. יתמודד מול מלול?
יניב מרקוביץ'. יתמודד מול מלול?
יניב מרקוביץ'. יתמודד מול מלול?
(צילום: דוברות עיריית רחובות)

4 צפייה בגלריה
זוהר בלום
זוהר בלום
זוהר בלום. מתמודד לראשות העירייה
(צילום: אבי מועלם)

לסיכום ציין כי, "ראשות עיר היא לא כוכב נולד, לא ריצת 100 מטר ולא סרטון טיקטוק. היא דומה יותר לריצת מרתון או "לאיש ברזל". בניהול עיר נדרשת ממלכתיות, סבלנות, הבנת תהליכים מורכבים, מנהיגות, אורך רוח, שיקול דעת ויכולת איפוק והתאפקות".