סגן ע' לא היתה כל כך נלהבת כשהתגייסה לצה"ל, אך עד מהרה מצאה את עצמה בתפקיד מאתגר, משמעותי ומעניין, וכמפקדת פעילה במבצע "שומר החומות".
1 צפייה בגלריה
"תחושת סיפוק". סגן ע'
"תחושת סיפוק". סגן ע'
"תחושת סיפוק". סגן ע'
(צילום: דובר צה"ל)
קראו גם:
ע' (22) נולדה וגדלה בנס ציונה, ולמדה בבית ספר אליעזר בן יהודה. בחודש אוגוסט 2017 התגייסה לתפקיד סמלת מבצעים בחטיבה מרחבית בנימין באוגדת יהודה ושומרון. כשהתגייסה לא היתה מרוצה, אך מהר מאוד הבינה את גודל המשמעות והחשיבות של התפקיד.
בתור סמלת מבצעים, יצא לה לקחת חלק פעיל בתפעול החמ"ל החטיבתי שמוביל מדי ערב משימות המשפיעות על ביטחון אזרחי מדינת ישראל, בהן משימות יזומות, כמו מעצרים של פעילי טרור ותפעול הכוחות הלוחמים באירועים מתפרצים כמו פיגועים.
בהמשך שירותה, מתוך רצון להמשיך לתרום, יצאה לקורס קצינות, ולאחר מכן חזרה לפקד על קצינות המבצעים החדשות בתור מפקדת צוות בהשלמה החילית.
כיום היא משרתת בתור קצינת המבצעים המיוחדים באוגדת עזה, ואחראית על ניהול הלחימה, תכלול אירועים, סגירת מעגלים מהירים ופריסת כוחות צה"ל בשטח. היא השתתפה במבצע שומר החומות ולא יצאה הביתה לאורך שלושת השבועות האחרונים, במהלכם תרמה לניהול הלחימה באוגדת עזה.
"התפקיד מתחלק לשניים", היא מספרת, "מנהלת לחימה וקצינת מבצעים מיוחדים. כמנהלת לחימה אני תופסת חמ"ל 24/7 ולא יוצאת מהאוגדה. בכל אירוע קופצים לחמ"ל ומנהלים אותו משם, ולכל אחד יש את התפקיד שלו. בתפקיד קצינת מבצעים מיוחדים אני מתכללת בשוטף את כל המבצעים המיוחדים באוגדת עזה".
איך נראה מבצע כמו שומר החומות מהצד שלך?
"אנחנו אחרי שנה בלי מערכה משמעותית עד לכאן. הגיעו המון מילואים ולא מסתובבים כמו בשגרה. העבודה נראית אחרת והאווירה אחרת, של ריכוז שיא ועבודה מסביב לשעון. כל צבע אדום גרם לנו לעבוד יותר טוב ויותר חזק".
המשפחה לא דאגה?
"הם מאוד תומכים. אנחנו לא רגילים להיות בעוטף במערכות, אז היתה דאגה, אבל תמכו מרחוק. המבצע הדגיש לנו כמה אנחנו מגינים פה על העוטף בפרט ועל מדינת ישראל בכלל. אני חושבת שתפקיד הסמב"צית, גם אם אין אליו מיונים, הוא מאוד משמעותי, ואפשר להגיע למקומות מאוד מעניינים בתפקיד הזה".
היה אירוע משמעותי שהשפיע עליך במערכה האחרונה?
"אירוע משמעותי היה לעכל ירי נ"ט לעבר החייל שנהרג. הכלנו את הסיטואציה כמו כל אירוע, אבל אחר כך היינו צריכים לעכל אותה, ואנחנו עדיין מדברים עליו וחשוב לנו לזכור אותו. במהלך המבצע התפקיד שלי היה לשבת 12 שעות בחמ"ל, ואז בלילה יש את המבצעים המיוחדים. היו רגעים של מתח, אבל אני חושבת שהשגנו הרבה הישגים משמעותיים והיו הרבה רגעים של תחושת סיפוק".