הוא רק בן 15, תלמיד כיתה י' בתיכון איתן שבמועצה האזורית גזר, וכבר נחשב לדבר הבא בעולם הקוסמות ואמנות החושים בישראל, אחד כזה שגם אמני החושים הגדולים והמוכרים פגשו והתרשמו. ועד שתתרחש הפריצה הגדולה אליה הוא מכוון, מלהיב גיא סלע, בן קיבוץ נען הממוקם בין רמלה לרחובות, את כל מי שמגיעים להופעות שהוא עורך ברחבי הארץ.
2 צפייה בגלריה
"מגשים את כל החלומות". גיא סלע
"מגשים את כל החלומות". גיא סלע
"מגשים את כל החלומות". גיא סלע
(צילום: קובי קואנקס)
העיסוק שאותו הוא כל כך אוהב תופס מרבית מזמנו, אבל, כמו שהוא בעצמו מעיד, זה קורה אחרי שעות הלימודים בבית הספר, ועיסוקים אחרים שהוא לוקח בהם חלק, כמו כל נער אחר בגילו.
"אני מנסה להיות כמה שיותר טוב, ואחרי המופעים בקיבוץ או בכל מקום אחר, אנשים שהיו במופע מאוד מתרגשים לראות אותי, אבל זה לא מפריע לי, גם כשעוצרים אותי ומבקשים ממני לעשות קסם", אומר סלע, "פשוט כי אני מאוד אוהב את זה. נחמד שאנשים פונים אליי ומתרגשים ממה שאני עושה, אני עובד קשה בשביל שזה יצליח".

קסמים בגיל שש


סלע, בנה של איריס, האמא התומכת והמלווה הצמודה, מספר כי המפגש הראשון שלו עם עולם הקסמים התרחש בגיל צעיר, ומאז, הוא עמוק בסיפור. "כשהייתי בן שש נסעתי עם המשפחה למלון בקיבוץ גינוסר, והייתה שם הופעת קוסם שהתלהבתי ממנה מאוד", הוא נזכר. "באמצע המופע הקוסם העלה אותי לבמה וזה הדהים אותי. הוא ביצע עליי קסם עם שני כדורים שהוא העביר ממקום למקום, ואני הייתי בשוק, ממש".
"בסיום המופע קניתי מהקוסם שתי ערכות קסמים שהוא מכר, אביזרים כאלה, ופשוט התחלתי לעשות מופעים למשפחה בהתחלה במשך תקופה ארוכה, עם שני הקסמים האלה".

2 צפייה בגלריה
המליץ. אורי גלר
המליץ. אורי גלר
המליץ. אורי גלר
(צילום: תומי הרפז)

שנה לאחר מכן, כשהוא בן שבע בלבד, הרחיב סלע את ידיעותיו בתחום. "צפיתי ביוטיוב ולמדתי קסמים, ככה שעות מול המחשב", הוא מספר, "בהתחלה בעיקר קסמים עם קלפים, ובערך באותו הזמן גיליתי שיש חנויות קסמים בארץ, אז לקחתי את אמא שלי לכל החנויות האלה, וביליתי שם שעות". "בחנויות האלה פגשתי מלא אנשים, למדתי המון קסמים, ובכל פעם עשיתי קסמים לכל מי שאני יכול, ובגיל תשע התחלתי לעשות הופעות בגני הילדים בקיבוץ".

הילד אמן חושים


כשמלאו לו עשר, החל סלע להתעניין באמנות חושים, וגם לתחום זה נכנס בצורה מעמיקה. "זה מאוד סיקרן אותי ‑ איך אמני החושים עושים את מה שהם עושים, איך מצליחים 'להיכנס' לראש של הבנאדם, למדתי קורסים בנושא", הוא מספר.
ואיך באמת 'נכנסים' לראש של האדם שמולך?
"כל אחד יכול לעשות אמנות חושים, אבל זה באמת כרוך בהמון עבודה קשה של למידה והרבה מאוד מחקר וניסיונות להבין איך אני יכול להשתפר. למדתי את זה ממגוון מקומות, הרוב מאימונים על חברים ומשפחה. צריך המון ניסיון כדי להצליח. יצא לי לעשות המון קסמים למשפחה, ותמיד צריך לזכור שאתה יכול אלף פעמים להצליח, אבל אתה גם יכול להיכשל".
אז מה הקסם בעצם? איך אתה גורם לעצמך להצליח?
"חשוב שיהיה לך רצון טוב והמון ביטחון עצמי, זה דבר שחשוב מאוד לניהול מופע. למדתי אסטרטגיות של זיכרון שלימדתי את עצמי. באמת שזו עבודה קשה".

חבר באגודה


מאז מלאו לו 12, והוא התבסס כקוסם צעיר ומוכשר, הצטרף סלע לאגודת הקוסמים, בה חברים מאות קוסמים ואמני חושים, מגיל 12 ועד גיל 80.
"האגודה מקיימת כנס אחת לחודש, וכמובן שאני מגיע גם לשם", הוא מספר, "ובכנסים יש הרצאות, ונמצאים שם, בין היתר, קוסמים מוכרים כמו ליאור סושרד, חזי דין, שימי אטיאס ונמרוד הראל. אתה לומד שם הרבה".
וכל הקסמים האלה, זה עוזר לך גם בלימודים?
"לימודים זה קודם כל. שם אני עובד לא פחות קשה. אני לומד חמש יחידות מתמטיקה ואנגלית וחשוב לי לשלב את הכל, גם להדריך בתנועת הנוער אצלנו, גם להיפגש עם חברים. אני מספיק את הכל, ומצליח".
בשנה האחרונה הרחיב סלע את עיסוקו במופעים לקהל הרחב, כשמי שמלווים אותו, כולל הסעות למופעים, הם אמא איריס והדוד רותם סלע, המשמש כאיש יחסי הציבור שלו.
"אני עושה מופעי קסמים לילדים בימי הולדת ובמפגשים חברתיים, וגם הופעות טלפתיה לבני נוער ולמבוגרים, והאמת שבלי אמא ורותם זה לא היה אפשרי", אומר סלע. "אני מנסה לעשות את הכי טוב שאפשר, שמח שזה מצליח לי, ומרגש לקבל פידבקים טובים ממי שהיו בהופעות".

אורי גלר ממליץ


לאחרונה השיק סלע דף טיקטוק, תחת השם guysela9, בו הוא מעלה סרטוני קסמים. "הגעתי לאלפי צפיות בשבועות האחרונים", הוא מספר בגאווה, "וזה מאוד משמח אותי ‑ זו עוד דרך לחשוף את עצמי לציבור".


מסתבר כי אחד מאמני החושים הגדולים בעולם, אורי גלר המוכר, כבר נחשף לפעילותו של סלע, ואף נפגש איתו.

קראו גם:

"הפגישה, במוזיאון שלו ביפו, הייתה מרגשת מאוד", מספר סלע. "הוא הראה לנו את המקום, שיתפתי אותו במה שאני עושה, עשיתי לו קסם והוא נתן לי טיפים. הוא איש מאוד נחמד, ולאחר מכן הוא המליץ עליי לאנשים, ומאז אנחנו בקשר".
ומי המודל לחיקוי עבורך?
"בישראל אני באמת אוהב לראות את ליאור סושרד, וגם את שימי אטיאס, ובחו"ל יש אמן חושים בשם דראן בראון, שנחשב לאמן החושים הטוב בעולם".


בימים אלה הפיץ סלע סרטון ביוטיוב, בו ניתן לראות מבחר מקסמיו, כמו למשל כיפוף כפיות, והנפת חפצים בכוח המחשבה. הסרטון כולל גם המלצה חמה מגלר, שאומר עליו: "ראיתי את גיא עושה כמה תכסיסי מנטליזם והייתי בהלם, ראיתי מאות מנטליסטים, אבל בילד הזה יש משהו מיוחד, וואו".
"אני רואה את עצמי מגשים את כל החלומות שלי", מסכם סלע, "ובראש ובראשונה להיות הקוסם ואמן החושים הכי טוב ומצליח שאני יכול להיות, בארץ ובעולם, מוכר ברשתות החברתיות, מוקף במעריצים".