תוכי ממין נקבה מסוג ג'אקו, נגנב ביום שני השבוע מבית משפחה ברחובות, ומאז בעליה מחפשים אחריה, והם מתוסכלים ועצובים, ומבקשים את עזרת הציבור בחיפושים אחר בעל הכנף אותו טיפחו במשך למעלה מחמש שנים.
2 צפייה בגלריה
עם חבר על ארבע. קורא "אלטע זעכן"
עם חבר על ארבע. קורא "אלטע זעכן"
עם חבר על ארבע. קורא "אלטע זעכן"
(צילום פרטי)
בעליה של נקבת התוכי, בנימין ג'מיל, מתגורר מזה שנים בבית ברחוב טשרניחובסקי במרכז העיר, ולדבריו, התוכי לא ברח מבית המשפחה, אלא ככל הנראה נגנב.
"אני קוצץ לו מדי פעם את הנוצות, כדי שלא יברח או יעוף, וזה משהו שעושים לתוכים כאלה, זה בסדר, ולכן אני בטוח שהוא נגנב מאיתנו, כי הוא שווה לא מעט כסף, אפילו אלפי שקלים", אומר ג'מיל.
על נסיבות היעלמותו הוא מספר: "יצאתי ביום שני בבוקר בסביבות השעה חמש וחצי בבוקר להתפלל סליחות בבית הכנסת, ובשעה שבע וחצי חזרתי וראיתי שהדלת של המרפסת פתוחה ושהתוכי לא שם, היא פשוט נעלמה".
לטענת ג'מיל, ייתכן כי מישהו ידע שהוא יוצא מהבית בשעות אלה בימים שלפני יום כיפור, ניצל את ההזדמנות, וגנב את התוכי האהוב.
לתוכי, מספר בעליו, אין שם, אך מי שיראה אותו, יוכל בסבירות גבוהה לזהות כי מדובר בתוכי שלו.
"אין לו אמנם שם, אבל יש לו הרבה סימני זיהוי קוליים מאוד ייחודיים", אומר ג'מיל ומסביר: "ברחוב שאנחנו גרים עוברים לא מעט פועלים שמחפשים גרוטאות וציוד, והוא למד מהרמקול שלהם לצעוק 'אלטע זעכן', וזה אולי מצחיק, אבל זו דרך לזהות אותו".
"בנוסף, הוא קורא בשמות הילדים שלי - למשל 'אוריה' ו'אוראלי', וצועק גם 'ביי ביי' ו'להתראות', ואני מאוד מקווה שמישהו יראה את הכתבה ויאתר אותו".

2 צפייה בגלריה
"עצובים". הנוצות בקצה הזנב אדומות
"עצובים". הנוצות בקצה הזנב אדומות
"עצובים". הנוצות בקצה הזנב אדומות
(צילום פרטי)

עוד הוא מציין, כי רוב נוצותיו אפורות, וקצה זנבו אדום.

קראו גם:

"אנחנו עצובים כי קנינו את התוכי כשהיה בן חודשיים, ומאז הוא אצלנו. הלוואי והתוכי האהוב יחזור אלינו בהקדם".