בתום מאבק ארוך של בני משפחתו הוכר היום (שלישי) דוד בר קפרא ז"ל כנפגע פעולות איבה על ידי משרד הביטחון.
1 צפייה בגלריה
עכשיו יפעלו להנצחת זכרו. בר קפרא ז"ל, צילום: אבי מועלם
עכשיו יפעלו להנצחת זכרו. בר קפרא ז"ל, צילום: אבי מועלם
עכשיו יפעלו להנצחת זכרו. בר קפרא ז"ל, צילום: אבי מועלם
בר קפרא, חקלאי בן 70 מרחובות, נרצח בידי מחבלים ב-2015 בחלקת האדמה שהיתה בבעלותו בסמוך למושב פדיה. המחבלים טענו לאחר הרצח כי מדובר בשוד שהשתבש.
לאחר הטרגדיה נלחמה משפחתו של בר קפרא כדי שהרצח יוכר כפעולת איבה, וטענו כי הוא נעשה על רקע לאומני. דרישתה נדחתה פעמיים, עד להחלטה שלה קיוו והתקבלה היום.
"לאחר מאבק יום יומי במשך שלוש שנים וחצי אנו מברכים על החלטת הרשות המאשרת להכיר ברצח אבינו דוד בר קפרא ה' יקום דמו כנפגע טרור", נמסר בהודעת המשפחה.
"במשך שנים חזרה המשפחה על עובדות האירוע והפנתה למשטרה ולפרקליטות שאלות קשות שנותרו ללא מענה. בפסק הדין הדגיש בית המשפט כי הרוצחים נהגו באלימות חריגה מאוד במהלך האירוע, בייחוד לאחר שהכניעו את אבינו. הרוצחים לא חדלו מהכאת אבינו בכל חלקי גופו באכזריות אין קץ, בלבנים ובמקלות מעדר.
"אנו מברכים על כך שהרשות המאשרת חזרה בה מעמדתה ואימצה את גרסת המשפחה כפי שהובאה בפני שני הרכבי בית המשפט שדנו בתיק".
"אבא היקר. בלוויה, מעל מיטתך, נשבענו שלא ננוח עד אשר יובאו רוצחיך לדין ושנמשיך במאבקנו עד אשר תוכר כנפגע אירוע טרור", סיכמו בני המשפחה. "עתה, משפחתנו השכולה יכולה להתחיל להתאבל ולפעול להנצחת אבינו - דוד בר קפרא ה' יקום דמו. מודים לעו"ד שלמה ציפורי על ניהול מאבק עיקש להשבת כבודו של אבינו".