תושב רחובות בן 33 שהורשע בעבירות פדופיליה, נתפס חודש אחד בלבד לאחר שהוטל עליו צו פיקוח, בהתאם לחוק ההגנה על הציבור מפני עברייני מין, כשהוא עושה שימוש בפלטפורמות חברתיות על מנת ליצור קשר עם ילדות ונערות. כתב אישום חדש הוגש נגדו, אך על אף שהפר את הצו השיפוטי שהוטל עליו, הוא נותר חופשי.
1 צפייה בגלריה
פדופיל גינת שעשועים
פדופיל גינת שעשועים
הפר את הצו שהוטל עליו
(צילום המחשה: shutterstock)
מדובר באדם שהורשע בעבר בעבירות פדופיליה, ולאחר שחרורו חזר לגור בשכונה ברחובות. על פי חוק, כל עבריין המשתחרר לאחר ריצוי מאסר בגין עבירות מין נגד קטינים, כפוף לתנאים מחמירים ביותר של צווי פיקוח על עברייני מין.
במקרה הנדון, וכחלק מצו הפיקוח, הוטלו עליו הגבלות שונות. בין היתר איסור התחברות או יצירת קשר עם קטינים משני המינים, וכן איסור על גלישה ברשתות חברתיות וצ'אטים, וזאת בכל אמצעי, לרבות טלפון נייד. בנוסף נקבע כי שימוש באמצעי גלישה באינטרנט יעשה רק לאחר ביצוע חסימה מתאימה.
קראו גם:
פקחי יחידת 'צור' של רשות בתי הסוהר המפקחת על עברייני מין לאחר שחרורם, הם אלה שגילו שהאיש מחזיק בטלפון ללא החסימה הנדרשת, וזאת כאמור בניגוד לצו הפיקוח שהטיל עליו בית המשפט.
נמצא כי האיש התקין על הטלפון שלו את היישומים החברתיים פייסבוק וטינדר, ובבדיקת מכשיר הטלפון ע"י מומחים עלה כי במשך תקופה של שלושה שבועות, גלש ברשתות בעשרות הזדמנויות, ויצר חברויות שאושרו לו מצידן של ילדות ונערות בגילאי 12-15.
האיש נחקר ושוחרר לביתו, וכתב אישום חדש הוגש נגדו על הפרות אלו. אחריות מפקחי יחידת צור כעת היא לוודא שלא יחזור לסורו, ויסכן את הסביבה.
לעדכונים - חדשות רחובות