בעוד אנשים רבים מחכים לתקופת החגים, אווה עובדיה מקריית עקרון חרדה מפני הבאות. לאחרונה כמעט בכל יום מגיעים נציגי משרד הבינוי להזכיר לה שלאחר החגים היא תפונה מדירתה עם שלושת ילדיה: שתי בנות עשרה וחייל לפני שחרור. לעובדיה אין לאן ללכת, והיא עלולה למצוא את עצמה ברחוב.
1 צפייה בגלריה
מוגדרת כפולשת. אווה לחיאני
מוגדרת כפולשת. אווה לחיאני
מוגדרת כפולשת. אווה לחיאני
(צילום פרטי)
קראו גם:
"המדינה מגדירה אותי כפולשת", היא אומרת. "אמרו לי לצאת מהדירה ולחכות בתור לקבלת סיוע בשכר דירה, אבל אני ראיתי מה קרה למי שאמרו לו משהו דומה. הסיוע לשכר הדירה מצטמצם בכל שנה.
"אני אחרי שיתוק בפנים ואירוע מוחי והודיעו לי שב־21 באוקטובר באים לפנות אותנו. הבן שלי חייל שעומד להשתחרר מהצבא ישר לרחוב".
לדברי עובדיה, היא מתגוררת במשך שנים רבות בדירה, שהיתה של סבתה, ומשרד הבינוי ידע שהיא מתגוררת בה, והדבר נעשה באישור או לכל הפחות העלמת עין, כשהיא עצמה משלמת עבור שוברי השכירות. ממשרד הבינוי והשיכון נמסר בתגובה: "תופעת הפלישות הבלתי חוקיות מהווה בעיה חמורה ופוגעת במשפחות הממתינות לקורת גג. אנחנו לא מקלים ראש במצוקה הקשה של הפולשים, אולם כרשות מינהלית משרד הבינוי והשיכון פועל אך ורק על פי החלטת בית המשפט.
כבר בינואר 2017 נתקבל פסק דין מבית המשפט הקובע כי עליה, לפנות את הדירה. לצערנו גב' לחיאני לא עמדה בתנאים המזכים להמשך מגורים בדירה. עם זאת, לאחר פינוי הדירה, באפשרותה להגיש בקשה לקבלת סיוע בשכר דירה".