כמו בכל שנה, גם השנה ההורים ברחובות מלינים על מחירי הקייטנות של רשת "חוויות" בחופש הגדול. המחיר לקייטנה בחודש יולי כעת עומד על 1,400 שקל כולל צהרון, מחיר גבוה במיוחד גם לעומת ערים אחרות באזור. ולכל חודש יולי ־ למעלה מ-1,800 שקלים.
1 צפייה בגלריה
קייטנה בעיר. "התכנים עשירים"
קייטנה בעיר. "התכנים עשירים"
קייטנה בעיר. "התכנים עשירים"
(צילום ארכיון: עיריית רחובות)
קראו גם:
"אנחנו משפחה ממוצעת עם שני ילדים בגן וילדה אחת בבית ספר יסודי, יוצא לנו אלפי שקלים בחודש כולל צהרון. בקיצור, רק יולי כמעט 7,000 שקל! לתאריכים 4/8-4/7 ועדיין לא דיברנו על אוגוסט", אומרת אורית, אם לשלושה מרחובות שכרגע לא יודעת כיצד תוכל לממן את הקייטנות, ומאידך, כיצד תוכל להמשיך לעבוד בחודשיים של החופש הגדול.
"כל שנה מעלים את המחיר, ההורים מתלוננים ולאף אחד לא אכפת. השנה הם עברו כל גבול, איך הם מצפים ממשפחה ממוצעת להתמודד עם כזאת הוצאה? יש לי שני בנים בגן ובן בבית ספר יסודי, הם כל הזמן מנפנפים במחירים המוזלים לקייטנות בוקר, אבל רוב ההורים רושמים לצהרון, בעבודה רגילה אף אחד לא אומר לך לעבוד חצי יום רק כי הקיץ הגיע. לא ברור למה העירייה שלנו לא טורחת לנסות להקל על התושבים", היא אומרת.
בשנים קודמות הייתה מחאה גדולה מצד ההורים וביקורת גם מטעם הנהגת ההורים שביקרה את רשת חוויות על המחירים הגבוהים. "יוקר המחיה רק הולך וגדל, ואנחנו לא עובדים או מרוויחים יותר, פשוט משלמים עוד ועוד, מאיפה נביא את הכסף לגמור את הקיץ הזה בשלום?" אומר יונתן כהן, הורה מרחובות שכרגע לא רושם את הילדים לקייטנות בשל המחירים. "למה בכל שנה אני צריך לראות שכל הערים מסביבי הן במחירים נמוכים יותר? למה תמיד רחובות יקרה?".
מרשת חוויות נמסר: "לאחר חשיבה משותפת בוועדת היגוי עם הנהגת ההורים והעירייה, ולמרות העלויות החדות במדדי התשומות במשק, הוחלט שמחירי הקייטנות ומשך הפעילות יישארו ללא שינוי גם השנה. בנוסף, השנה התווספה לבקשת ההורים ובתיאום עם הנהגת ההורים ארוחת בוקר מפוקחת ובריאה, בעלות של 6 שקל בלבד לארוחה. בתוך כשבוע נרשמו לקייטנות כ-3,000 ילדים והן מציעות תכנים פדגוגים עשירים, חוגים, הכנה לכיתה א' ללא עלות נוספות ועוד".

כמה זה עולה באזור?

יבנה: 960 שקלים
מודיעין: 1,125 שקלים
ראשל"צ: 975 שקלים
רחובות: 1,400 שקלים
* המחירים לקייטנה בת 3 שבועות ביולי עד השעה 16:30