תושבים שגרים במרכז רחובות הבחינו לאחרונה כי באחת החנויות בפסאז' שליד בנק דיסקונט נפתחה כנסייה של עובדים זרים מהפיליפינים. לטענתם, אין זו הפעם הראשונה שנעשה ניסיון לפתוח כנסייה פיראטית באיזור ‑ לפני כמה שנים נפתחה בתוך בית ברחוב כנסייה של מהגרי עבודה מאריתריאה וסודן.
1 צפייה בגלריה
החנות בפסאז'
החנות בפסאז'
החנות בפסאז'
(צילום: פרטי)
קראו גם:
"מדובר בחנות בגדי ילדים שנסגרה במהלך הקורונה", מספר אחד מתושבי האיזור. "לאחר מכן היא הושכרה למכון ללימודי מחשבים, ופתאום אנחנו שמים לב שמדובר בכנסייה".
לדבריו, הוא הבחין לראשונה בפעילות במקום ביום שבת לפני שבועיים, כשראה שהפסאז' פתוח, כאשר בדרך כלל הוא סגור בשבתות. "שמעתי מוזיקה מהמקום וחשבתי שמישהו שיש לו מפתח למקום עושה בו מסיבה. אחרי כמה זמן הבנתי שאלה מנגינות כנסייתיות, ובשבת האחרונה זה שוב קרה", הוא מספר ומוסיף שחבר מהאיזור סיפר לו שגם כן הבחין בפעילות במקום.
"יש כאן במרכז העיר סטטוס קוו שלא מפריעים בשבת", הוא אומר. "ראינו שם כמה פיליפינים שנכנסו עם חולצות מהודרות, אבל עם כל הכבוד, זה לא המקום לכנסייה. מדובר בחנות ובמסחר, לא במבנה דת, ולכזה דבר צריך אישורים. לא כל אחד יכול להשכיר מה שהוא רוצה ולעשות מה שמתחשק לו".
מהעירייה נמסר בתגובה: "היתרי הבנייה בשטח המדובר מתירים פעילות מסחרית. לא ניתן אישור/היתר להשתמש בקרקע לצורכי בית תפילה מכל סוג שהוא. לא נמצאו במוקד פניות בנושא זה, תושבי האזור מוזמנים לפנות למוקד העירוני בזמן אמת".
כל העדכונים - חדשות רחובות