עשרות כלי רכב נטושים שעומדים בשטחי החניה באיזור התעשייה של רחובות מחריפים בשנה האחרונה את מצוקת החניה הגדולה באיזור ,הקיימת בו בשגרה. מבקרים באיזור התעשייה תוהים מדוע איש אינו מפנה את כלי הרכב כדי לשפר את המצב.
1 צפייה בגלריה
מכוניות חונות באיזור התעשייה הישן
מכוניות חונות באיזור התעשייה הישן
מכוניות חונות באיזור התעשייה הישן
(צילום פרטי)
קראו גם:
"כמעט כל תושב רחובות עושה שימוש באחד העסקים או המוסכים שיש באיזור התעשייה הישן, וביום־יום יש שם כאוס תחבורתי רציני", אומר אבנר לוי, תושב העיר שספר עשרות רכבים נטושים ברחבי איזור התעשייה. "כולם נוסעים על כולם ויש פקקים, אבל הבעיה הרצינית היא מקומות חניה. לא מדובר על רכב אחד או שניים. יש המונים, והם תופסים את מקומות החניה של התושבים. אין כחול־לבן ואפשר להעמיד את כלי הרכב. אנשים מניחים שאם זה איזור תעשייה, לאף אחד לא יהיה אכפת, וכנראה שהם צודקים. אני מוצא את עצמי לפעמים מחפש חניה שעה, חונה ממש רחוק או במקומות אסורים, כי פשוט אין חניה אחת פנויה בשעות השיא. מנגד, יש המון מכוניות מעלות אבק, מפונצ'רות, עם פתקים של עסקים לפירוק, והן שם כבר מעל לחצי שנה. בעלי עסקים פה מספרים שכבר פנו לעירייה אבל דברים לא מתקדמים. צריך לעשות מבצע ולהעיף את כל כלי הרכב העומדים ולקנוס את הבעלים שלהם. זה לא שטח הפקר".
מעיריית רחובות נמסר בתגובה: "הנושא מוכר ומטופל על ידי הפקח האחראי על הטיפול בנושא במחלקת הפיקוח על איכות הסביבה, בשיתוף מנהל האיזור באגף חזות העיר.
בהתאם לחוק, הליך לפינוי רכב נטוש אורך מספר חודשים, וכולל הדבקת הודעה על הרכב ואיתור בעלי הרכב, שליחת דואר רשום והמתנה לפרקי הזמן בהתאם לקבוע בחוק . לאחר שכל ההליך מסתיים – הרשות רשאית לגרור את הרכב, במידה ובעלי הרכב לא פינו את הרכב מהשטח הציבורי. כך פינתה העירייה מאות רכבים נטושים בשנים האחרונות מרחבי העיר וכך גם במקרה זה".