במשך שנים חושן כפרי (20) השקיפה על הנעשה בדיור המוגן "לב רחובות" שצמוד לביתה. מדי יום ראתה את הדיירים מטיילים ברחבי המדשאות, אבל לא חשבה שדווקא אצלם תמצא קרן אור באחת התקופות המוזרות בחייה.
כשכפרי סיימה את התיכון היא התקבלה לקורס קדם צבאי ולמדה פרסית לקראת גיוסה ליחידת 8200. "שבוע לפני תום הקורס גילו לי מחלה כרונית שהצבא לא רצה להתמודד איתה ושוחררתי עוד לפני שגויסתי", היא אומרת. "מצאתי את עצמי בלי תעסוקה. כל החברות שלי בצבא ואני בבית. הכי מבאס".
1 צפייה בגלריה
כפרי ופיכמן. "רקדנו וצחקנו כל הערב"
כפרי ופיכמן. "רקדנו וצחקנו כל הערב"
כפרי ופיכמן. "רקדנו וצחקנו כל הערב"
(צילום: קובי קואנקס)
יום אחד, כשטיילה עם הכלב מול הדיור המוגן, עלה במוחה רעיון, להתנדב שם. במקום קיבלו אותה בזרועות פתוחות, ושם, על רחבת הריקודים במסיבת פורים, היא פגשה לראשונה את יהודית פיכמן (81).
פיכמן נחשבת לפלא ב"לב רחובות". היא מלאת הומור, אנרגיה ובעלת חשק מתמיד לרקוד. "לא כל הדיירים אוהבים האנרגיה המתפרצת שלי", היא צוחקת. "אבל ממש לא אכפת לי".
"יהודית הייתה הכי אנרגטית על רחבת הריקודים", נזכרת כפרי באותה מסיבת פורים. "רקדנו וצחקנו כל הערב ובסוף שאלתי אותה אם בא לה שניפגש שוב. מאז אני אצלה כל שבוע. יהודית מלמדת אותי ברידג', מספרת לי על הילדות שלה בירושלים ועל הנכדים, ואני משתפת אותה בכל מה שקורה איתי".
פיכמן: "חושן מקסימה בלשון המעטה. יש בה עדינות ואצילות נפש. בתקופה האחרונה יש לי בעיות ראייה ואני מכונסת בתוך עצמי, אבל הפגישות איתה עושות לי טוב. היא עוזרת לי בכל מה שצריך".
קראו גם:
כפרי: "לא חשבתי שתהיה לי חברה כזאת שהיא לא סבתא שלי, אבל למרות פער הגילים הקשר מרגיש טבעי. אז מה אם יש בינינו הבדל של 60 שנה? ממש כיף לי לדבר איתה, כמו עם החברות שלי. היא מצחיקה ומכל משפט יכולה לשלוף בדיחה".
בקרוב כפרי תתחיל ללמוד באוניברסיטה ולמרות האינטנסיביות הצפויה, אין לה ספק: החברות עם יהודית תימשך.