למרות התנגדות רשתות השיווק, חוק מיחזור הבקבוקים הגדולים נכנס לתוקפו בתחילת חודש דצמבר 2021. במסגרת החוק, בקבוקי משקה גדולים, עד חמישה ליטר, נכללים מעתה בחוק הפיקדון ויחויבו בפיקדון של 30 אג'. הרשתות והמרכולים יתבקשו לקלוט את בקבוקי הפלסטיק והזכוכית ולהחזיר לצרכנים את כספם במזומן. ומה עם כלובי הבקבוקים ברחבי הערים שאליהם התרגלנו להשליך בקבוקים גדולים? אלה כבר החלו להיאסף – ובהדרגה ייעלמו מהנוף.
1 צפייה בגלריה
יניב מרקוביץ'. "מהלך מבורך"
יניב מרקוביץ'. "מהלך מבורך"
יניב מרקוביץ'. "מהלך מבורך"
( צילום: אבי מועלם)
קראו גם:
השבוע החלה עיריית רחובות באיסוף מיכלי מיחזוריות הבקבוקים מרחבי העיר, בהליך שצפוי להימשך כשלושה שבועות.
בעיריית רחובות מזכירים שאריזות פלסטיק יש להשליך לפח הכתום ומציעים שאם הבחירה היא בין זריקת הבקבוקים לפח הרגיל או לכתום – יש לזרוק אותו לכתום.
לדברי יניב מרקוביץ', סגן ראש העיר, מדובר במהלך מבורך וככל שמספר מתקני המיחזור במרחב הציבורי יפחת, הציבור ימחזר יותר. "לצד הפיקדון על הבקבוקים יש לציבור הרחובותי פרישה מלאה של פחים כתומים, שמאפשרים להמשיך למחזר ואף להגדיל את ההיקפים. אני קורא לציבור למחזר כמה שיותר, זו התרומה הקטנה של כל אחת ואחד מאיתנו למען הסביבה".
האם אתם צופים עלייה בכמות הפסולת בשל החוק החדש?
"העירייה נערכה לתגבור פינוי הפחים הכתומים, כי אנחנו מניחים שתהיה עלייה מסוימת. עם זאת אנחנו מזכירים שהסופרים מחויבים כבר מ־1 בדצמבר לקבל את הבקבוקים. בתקופת הביניים בחודשים הקרובים נראה זליגות בתחום הפסולת, יש בקבוקים שעוד אין עליהם פיקדון והם ייזרקו. בסוף מה שיקרה עם הבקבוקים הגדולים זה מה שקורה עם הקטנים".
"בכל מקרה, מוסיף מרקוביץ', עדיף שלא לזרוק את הבקבוקים לפח הירוק. "גם אם מחליטים לא להחזיר את הבקבוק לסופר, חשוב לזרוק אותו לפח הכתום ולא לירוק, כדי שיהיה ממוחזר".