מאות מתושבי רחובות, חלק גדול מהם חברי התנועה האזרחית החדשה "התאוררות", הגיעו בשעות הערב של יום שלישי השבוע למפגש במרכז למורשת יהדות תימן וקהילות ישראל, בו הופיע חבר הכנסת לשעבר והאלוף במיל', יאיר גולן.
2 צפייה בגלריה
עבר  בסדר מופתי. המפגש
עבר  בסדר מופתי. המפגש
עבר בסדר מופתי. המפגש
(צילום פרטי)

המפגש התקיים ביוזמת "המרכזים לצדק חברתי", ומי שמובילה בעיר את תנועת התאוררות, היא הפעילה החברתית מגי סלע-וגר, במסגרתה, בין השאר, יוצאים מדי יום שישי עשרות מתושבי העיר לפעילות קטיף ביישובי עוטף עזה.
במהלך האירוע, שעסק בענייני השעה, נשאל גולן על ידי המנחה מאיה קליימן, האם בעקבות אירועי ה-7 באוקטובר חל שינוי בדעותיו הפוליטיות, והוא ענה תשובה מפתיעה למדי: "מאז שחרורי מצה"ל מעולם לא הסתרתי את הזהות הפוליטית שלי, אבל היום אני מסופק שקיים בכלל משחק של ימין ושמאל. אין לזה באמת משמעות, ואני מרגיש כמייצג מובהק של המחנה הלאומי במדינת ישראל".
כשנשאל בנוגע לסוגיית החטופות והחטופים, ענה גולן כי על המדינה לעשות הכל על מנת להשיבם הביתה בהקדם האפשרי.
"אם כל החטופים לא יחזרו, החברה הישראלית תתפרק מבפנים", הכריז גולן, והוסיף: "זה הנושא הראשון שיש לטפל בו מבחינת סדר העדיפויות, ולדאוג להשבתם בעבור כל מחיר שיידרש".

2 צפייה בגלריה
"השבתם בעבור כל מחיר שידרש". יאיר גולן בכנס
"השבתם בעבור כל מחיר שידרש". יאיר גולן בכנס
"השבתם בעבור כל מחיר שידרש". יאיר גולן בכנס
(צילום פרטי)

בתום המפגש הוסיף גולן כי בכוונתו לאחד את כל גוש השמאל הציוני תחת מפלגה אחת, אולם הדגיש כי בשלב זה הוא פועל להרחבת התנועה האזרחית שייסד.

קראו גם:

למרות החשש כי האירוע, שהתקיים בלב אחת השכונות המזוהות עם מצביעי הימין בעיר, יוביל למהומה, עבר המפגש בסדר מופתי וללא כל הפרעות.