בשש בבוקר ביום חמישי האחרון הגיעו פקחי מועצת גדרה בליווי 15 שוטרים למשק קירשנר שבצומת תל נוף. הפקחים ריתכו את דלת הכניסה לאחד העסקים המצליחים של שיווק ירקות ופירות מהחקלאי לצרכן, שמשרת המוני תושבים מרחובות והסביבה. הסיבה לכאורה: היעדר רישיון עסק. לאחר המקרה ניסר הבעלים את המנעול והעסק חזר לפעול כבר למחרת.
1 צפייה בגלריה
העימות בין בעלי המקום לפקחים
העימות בין בעלי המקום לפקחים
העימות בין בעלי המקום לפקחים
(צילום: פרטי)
קראו גם:
קירשנר מספר שלפני כשנתיים קיבלו צווים מטעם בית המשפט, שעל פיהם העסק עובד ללא רישיון.
אין לעסק רישיון?
"אנחנו מבנה חקלאי עם היתר בנייה שנועד למיון, אריזה ושיווק התוצרת שלנו, מותר לנו לשווק פירות וירקות בלבד. המועצה הגישה בקשה וטענה שאנחנו מרכול שמוכר מגוון מוצרים. בית המשפט אמר שאסור ואנחנו מקבלים את הפסיקה, עשינו את כל ההתאמות ולמרות כל השינוי עדיין שולחים לנו פקחים", אומר קירשנר. "כדי לשווק פירות וירקות לא צריך רישיון עסק, וגם כל ניסיון שלנו לפתוח בהליך קבלת רישיון מהמועצה לא נענה".
מועצת גדרה סגרה את המקום עם צו בטענה, כאמור, כי מדובר במרכול שמוכר עוד מוצרים מלבד פירות וירקות, כמו ביצים, דבש וכו'. אלא שקירשנר מתעקש שכיום אין אצלו שום מוצר אחר מלבד פירות וירקות. לטענתו יש לו את כל האישורים הנדרשים כדי לפתוח את העסק ברישיון, אך המועצה לא מאפשרת לו לפתוח בהליך.
"לא מוכנים לדבר איתנו וכל האקט הזה של סגירת המקום השבוע היה לשם ההשפלה", מוסיף בעל המשק הוותיק. לאחר הריתוך, החליט קירשנר על דעת עצמו לנסר עם דיסק את המנעול והעסק חזר לפעול כבר למחרת.
ממועצת גדרה טרם נמסרה תגובה.
(ניסור המנעול | צילום: פרטי)
כל העדכונים - חדשות רחובות