אסון כבד התרחש הלילה (בין ראשון לשני) במרכז הרפואי קפלן שברחובות, לאחר שבשריפה שפרצה באחת ממחלקות בית החולים, נקבע מותו של אחד המאושפזים במקום.
2 צפייה בגלריה
"הנסיבות נמצאות בבדיקה". כבאי בבית החולים קפלן
"הנסיבות נמצאות בבדיקה". כבאי בבית החולים קפלן
"הנסיבות נמצאות בבדיקה". כבאי בבית החולים קפלן
(צילום: דוברות כבאות והצלה)
השריפה, שנסיבותיה טרם הובהרו, נכון לשעות הלילה של יום ראשון, פרצה במחלקה פנימית ד' בבית החולים, הממוקמת בקומה השישית של מגדל האישפוז.
מי שהחלו בחילוץ החולים באיזור בו התקלחה השריפה, איזור מתחם המונשמים, הם כמה מעובדי בית החולים שהפגינו גבורה, ופינו, לצד הלהבות והעשן, חולים רבים מהמחלקה, בהם המאושפז שנפצע באורח אנוש ובהמשך נקבע מותו.
למרות שטרם נקבעה סיבת השריפה, שתימסר בהמשך היום כפי הנראה על ידי חוקר שריפות שהוזעק למקום זמן קצר לאחר שהאש כובתה, ההערכה היא כי מדובר בקצר חשמלי שהוביל להתלקחות האש הקטלנית.
מפקד תחנת כיבוי האש ברחובות, טפסר משנה אייל אוזמן, היה בין לוחמי האש שהגיעו לשטח בית החולים, וסייע ללוחמיו להשתלט על האש, ולפנות מהמחלקה את כל מי שהיו מאושפזים בתחומה.

2 צפייה בגלריה
בית החולים קפלן
בית החולים קפלן
בית החולים קפלן
(צילום: אבי מועלם)

עדת ראייה שהייתה במקום בשעה שלוחמי האש נאבקו לכבות את השריפה מספרת: "זה היה אירוע קשה ומפחיד, בטח כשזה קורה בבית חולים, בקומה גבוהה בבניין. אנחנו בדיוק עמדנו לעזוב את הבניין, שמענו שיש שריפה במחלקה הפנימית ונכנסנו ממש ללחץ".

קראו גם:

בהודעה שפרסמה דוברות המרכז הרפואי מעט אחרי חצות אמש נרשם: "בבית החולים פרצה שריפה נקודתית, כל הנראה ממקור חשמלי. השריפה כובתה באופן מיידי, אולם במהלך השריפה נפטר מטופל לצערנו הרב. נסיבות השריפה מצויות כעת בבדיקה מקיפה על ידי גורמי בית החולים ובשיתוף שירותי הכבאות".