מאז אושרה תוכנית ההתחדשות העירונית בסוף 2019, פועלת מינהלת ההתחדשות העירונית בקריית משה עם תושבי השכונה וגורמים רבים נוספים לקידום ומימוש פרויקט ההתחדשות העירונית.
במינהלת דיווחו כי כבר 23 מקבצים מתוך 33 בשכונה בחרו ביזמים, וכמעט בשליש מהמקבצים לפחות 80 אחוז מהתושבים חתמו על הסכמים מלאים עם יזמים, והפעילות נמשכת. השאיפה היא שעד לחתימה על הסכם הגג, תימשך ההתארגנות, כך שרוב רובה של השכונה יהיה מוכן להתחלת התהליכים כך שיתאפשר להגיש במהירות בקשות להיתר בנייה בכל מקבץ ומקבץ.
2 צפייה בגלריה
בוחרים יזמים לתוכנית
בוחרים יזמים לתוכנית
בוחרים יזמים לתוכנית
(צילום: מינהלת ההתחדשות)
קראו גם:
"המינהלת פועלת למיצוי הזכויות של תושבי קריית משה והיא מלווה אותם כבר למעלה משלוש שנים", אומר ד"ר אור גולדפרב, ראש מינהלת התחדשות עירונית בשכונה. "המינהלת פועלת עם היועץ המשפטי, עו"ד ליאור עמידור, להבטחת תקינות התהליכים שמטרתם להגיע להסכמים שיבטיחו את הזכויות של התושבים ויבטיחו הגנה על הנכסים שלהם. המינהלת נמצאת לרשותם של התושבים בכל שאלה ובכל עניין".
נציגות השכונה, שהוקמה על ידי המינהלת בסוף 2019, פועלת בהתנדבות, עומדת לרשות התושבים ומייצגת אותם בעזרת חברי המועצה גיא צור, מחזיק תיק התחדשות עירונית ושאול צגהון, מחזיק תיק שכונות, מול העירייה ומשרד הבינוי והשיכון, ודואגת להעלות סוגיות גם בתחום ההתחדשות העירונית וגם סוגיות הקשורות בחיי היום־יום. שיפור איכות החיים בתקופת הביניים (באמצעות טיפול בתשתיות ביוב, גגות והגברת הניקיון בשכונה) מסייע גם הוא לתהליכי ההתחדשות בשכונה ומאפשר לתושבים להפנות את תשומת ליבם לקידום המסיבי של ההתחדשות העירונית במקבצים שלהם.
2 צפייה בגלריה
ליווי צמוד. קריית משה
ליווי צמוד. קריית משה
קריית משה
(צילום: אבי מועלם)
"פרויקט ההתחדשות העירונית בקריית משה הוא מורכב אך בהחלט אפשרי", אומר ראש העירייה רחמים מלול, "ואנו עושים הכל לקדם אותו מדי יום. אני קורא לתושבי השכונה שטרם בחרו יזם להגיע למינהלת לקבל ייעוץ וליווי על מנת שנוכל לקדם את התהליך בהקדם האפשרי".

התחדשות במספרים:

33 - מקבצי דיור משתתפים במיזם
1,326 - מספר הדירות
23 - ממקבצי הדיור בחרו יזם
9 - ממקבצי הדיור השלימו חתימה של 80 אחוז מהדיירים
כל העדכונים - חדשות רחובות