מי ריסס צלב קרס על יד אנדרטת נרצח הטרור הראשון ברחובות? למעלה מ־110 שנים אחרי שתעלומת הרצח של תושב רחובות לא נפתרה והרוצחים לא נתפסו, גם מי שעומד אחרי השחתת האנדרטה לזכרו לא נתפס.
1 צפייה בגלריה
צלב הקרס על החומה
צלב הקרס על החומה
צלב הקרס על החומה
( צילום פרטי)
קראו גם:
השבוע הבחינו תושבים בשכונת שעריים כי אלמונים ריססו צלבי קרס בסמוך לאנדרטת הזיכרון ליונה קפרא, נרצח הטרור הראשון מהעיר. "עברתי שם בבוקר וראיתי את צלבי הקרס, חשכו עיניי", מספר תושב העיר משה לוי, שהבחין בצלבי הקרס הבולטים על החומה לצד האנדרטה. "זה מיקום מאוד מרכזי. כל מי שעובר ברחוב רואה את זה. לא ייאמן שבשנת 2021 יש מי שבוחר בסממן הזה, ועוד ליד אנדרטה כל כך חשובה. התביישתי כשראיתי את זה".
אנדרטת יונה קפרא ז"ל נמצאת בצמוד למתנ"ס תקוותנו ברחוב הרצל 108, במיקום מרכזי ביותר בעיר.
יונה קפרא (חמאמי) התגורר בשכונת שעריים ונרצח כשהיה בדרכו לעיר בערב ראש השנה התר"ע, שנת 1910. קפרא היה בדרכו לגדרה לגבות את משכורתו כבונה עגלות לאופניים. לאחר הגבייה, כשהיה בדרכו חזרה, מרחק 20 דקות מביתו, נורה למוות ונשדד. הרצח של קפרא היה אירוע ראשון בשורה של אירועים שהובילו לשינוי תפיסה ביחס לשמירה על המושבה רחובות.
מהמשטרה נמסר בתגובה: "לא הוגשה תלונה על האירוע, אבל שוטרי התחנה ביצעו פעולות בניסיון לאתר חשודים ללא הצלחה. הועבר דיווח לעירייה שדאגה למחוק את הכיתוב".