האם מלחמות העבריינים חוזרות לרחובות ונס ציונה? אחרי סדרת אירועים מטרידים שהתרחשו לאחרונה באזור, ביניהם ניסיון חיסול בפיצוץ רכב בנס ציונה ומטען חבלה שהוסלק באולם אירועים ברחובות התגלו ביום חמישי האחרון ליבנת חבלה ורובה שהוסתרו בפארק שעשועים. המשטרה קישרה בין המציאה המפוקפקת הזו לבין צח ברקוביץ (33), המוכר כבכיר בארגונו של ראש ארגון הפשע עמוס לביא מרחובות.
1 צפייה בגלריה
מטען חבלה
מטען חבלה
מטען חבלה
(צילום המחשה: shutterstock)
ליבנת החבלה והרובה נמצאו בצהרי יום חמישי כשהם מוסלקים בפארק שעשועים בלב שכונת מגורים שקטה בנס ציונה, שבה ברקוביץ מתגורר בתקופה האחרונה. עוד באותו ערב נעצר ברקוביץ, והיום (שני) הוא שוחרר למעצר בית. לדברי המשטרה, נמצא קשר בינו לבין הממצאים המסוכנים.
קראו גם:
עם זאת, בחקירתו במשטרה ובבית המשפט דחה ברקוביץ את הטענות כי הרובה וליבנת החבלה, המשמשת על פי רוב למלכוד רכבים לצורך ביצוע חיסולים, שייכים לו. "אני אומר שאם ימצאו ד.נ.א או טביעות אצבע שלי, אני אסכים למעצר. אני מרגיש התנכלות מהמשטרה", הסביר בבית המשפט.
אין זו פעם ראשונה ששמו של צח ברקוביץ נקשר בהחזקת אמצעי לחימה. הוא מוכר היטב למשטרה בשל מספר אירועים פליליים, שהתרחשו במסגרת סכסוך כנופיות הפשע העקוב מדם בין משפחת לביא, אליהם הוא משתייך, לבין ארגון הפשע של העבריין המורשע, בני שלמה.
ברקוביץ, היה אמור להיכנס בימים אלה לכלא ולרצות עונש מאסר על הרס בית משפחה בקריית עקרון לאחר שבנם ריסס גז מדמיע על אחיינו של עמוס לביא, אך קיבל דחייה למועד כניסתו לכלא. זאת בשל החלמתו מתאונת דרכים שבה היה מעורב לפני כחודש.
מקורבים לברקוביץ טוענים כי מציאת אמצעי הלחימה המוסלקים היא הוכחה חד משמעית לשמועות העקשניות כי ישנה כוונה לחסל אותו בטרם ייכנס לכלא, וכי הנשק הוסלק קרוב למגוריו כהכנה לפעולה ע"י מי שרוצים לפגוע בו, ולא על ידו. הבסיס לשמועות אלה נובע גם מדברי עורך דינו, שסיפר כי המשטרה זימנה אותו לפני מספר חודשים לשיחה, והודיעה לו כי ישנם איומים מכוונים לפגוע בו.
יתכן שאין מדובר כאן באיומי סרק. בחודש ינואר האחרון נפצעה אשתו של ברקוביץ באורח בינוני, כאשר מטען חבלה התפוצץ סמוך לחדר הכלה באולם ארועים ברחובות, בליל הכלולות של שותפו, עמוס לביא. גם הכלה נפצעה באותו אירוע, ומדובר באירוע שנחשב חציית קו חריגה גם בעולם העברייני.
לעדכונים - חדשות רחובות