המבנה ההיסטורי בנס ציונה ששימש כתחנת משטרה בתקופת המנדט הבריטי יהפוך למתחם מסעדות, בתי קפה ומסחר, כשהשאיפה היא לשמור על ערכיו ההיסטוריים. האחראיים על תכנונו ושימורו של המתחם הם אדריכלי המשרד "V5 אדריכלים", בהובלת בני אנקשטיין.
לאתר חשיבות היסטורית בהיותו עדות לקורות ארץ ישראל בחלק הראשון של המאה ה-20, אז ניסו הבריטים לבסס את שלטונם, לנוכח המתח בין היהודים לערבים, באמצעות מפעל הבניה הגדול של מבצרי הטיגארט (כינוי למבני תחנות המשטרה שנבנו בתקופת המנדט הבריטי, על שם צ'ארלס טגארט, א"ק). לאחר הקמת מדינת ישראל שימשו תחנות המשטרה את צה"ל וכוחות הביטחון כמבני צבא ומשטרה של המדינה הצעירה והיוו חלק מהתשתית הביטחונית שלה.
2 צפייה בגלריה
כך זה ייראה
כך זה ייראה
כך זה ייראה
(הדמייה: א. סטודיו הדמיות)
קראו גם:
בתכנית החדשה, כאמור, עתיד המבנה ההיסטורי, המיועד לשימור, להפוך למתחם שוקק חיים. השיפוץ יכלול בין היתר התערבות עדינה בחזיתות פנים המבנה, ליצירת כניסות ומעברים חדשים לכיוון החצר הפנימית, תוך שימור חזיתות המבנה כלפי חוץ. מבנה הטיגארט (ששטחו הוא כ-3600 מ"ר) הוא חלק ממתחם שפיר שנמצא בשלבי תכנון ושטחו הכולל הוא כ-35 דונם. בנוסף, בסמוך, מוקצים כ- 7,600 מ"ר עבור חניה עילית.
2 צפייה בגלריה
המתחם הוותיק בנס ציונה - כך הוא נראה היום
המתחם הוותיק בנס ציונה - כך הוא נראה היום
המתחם הוותיק בנס ציונה - כך הוא נראה היום
(צילום: עיריית נס ציונה)
לדברי האדריכלית טלי דראל, שותפה עמיתה במשרד האדריכלים: "עם תחילת תהליך שימור ותכנון המבנה ניצב בפני צוות התכנון אתגר כפול: טיגארט הוא מבנה משטרה בעל חצר פנימית כך שאתגר הראשון והמרכזי עמו התמודדנו היה כיצד מסבים מבנה דמוי מצודה, מאסיבי ומסוגר, עם צריחים, פתחים מינימליים וחרכי ירי, למבנה מסחר ותעסוקה מזמין. האתגר השני היה לשלב באופן מוצלח בין שימור מחמיר של מבנה, על כל המשתמע מכך, לתכנון חדשני, אטרקטיבי שמותאם לצרכי הזמן. התכנון מנצל את הערכים האדריכליים הקיימים במבנה, ומפנה חנויות, מסעדות ובתי קפה אל החצר הפנימית הנעימה שלו".
כל העדכונים - חדשות רחובות