השבוע הגיש חבר מועצת העיר רחובות רועי שרעבי כתב תביעה בגין לשון הרע ובעקבותיו גם בקשה לצו הרחקה מחבר מועצת העיר אביב איטח. ראשית הוגשה תביעת לשון הרע על ידי שרעבי, כשהוא דורש מבית המשפט לחייב את איטח לשלם לו 150 אלף שקלים בגין הודעה ששלח איטח בקבוצת טלגרם ובה תמונתו של שרעבי תוך שהוא לועג לו.
1 צפייה בגלריה
מימין: איטח ושרעבי
מימין: איטח ושרעבי
מימין: איטח ושרעבי
( צילום אביב איטח: עידן קרן)
קראו גם:
בכתב התביעה טוען שרעבי כי היה אמור להשתתף בוועדת מכרזים אך לא חש בטוב. לאחר שהתבקש להשתתף כיוון שהיה חשש שלא יהיו מספיק חברי פורום לקיום הוועדה, עשה זאת מסלון ביתו בשכיבה. איטח לטענתו צילם את שרעבי השוכב במיטת חוליו והעלה את התמונה בערוץ הטלגרם שלו "אביב איטח - עדכונים ודעות" ולצידה כתב: "בינתיים כך זה נראה בוועדת המכרזים, חבר המועצה רועי שרעבי בהופעה מהמיטה בשעה 18:00 מבקש פטור להתנתק ולנוח לאחר שנודע לו שיש פורום, לרחם עליו, עובד קשה".
לדברי שרעבי פרסום הדברים נועד ללעוג לו, וזאת בשעה שהוא לא חש בטוב והתאמץ להשתתף בדיון כדי שלא להכשילו.
לטענת שרעבי, זמן קצר לאחר הגשת התביעה נגד איטח הוא זכה לצרור איומים הכוללים הודעות פוגעניות ומאיימות. בנוסף, טוען שרעבי כי בימים האחרונים הוא מותקף בסדרה של טלפונים חסויים מטרידים. את ההודעות הפוגעניות הציג שרעבי בפני בית המשפט שנעתר חלקית לבקשתו לצו הרחקה. "אני אוסר על המשיב לפרסם כל פרסום או הקלטה הנוגעים לבני משפחתו של המבקש, וזאת עד להודעה אחרת", נכתב בפסיקה. עוד הבהיר בית המשפט כי אין בכך כדי לאסור ביקורת ציבורית לגיטימית על המבקש עצמו, שרעבי, כנבחר ציבור.
תזכורת: לפני כמה חודשים הגיש אביב איטח עצמו תביעת לשון הרע נגד שרעבי בטענה שהוציא דיבתו בישיבת מועצה שנערכה בנובמבר 2019. בכתב התביעה נטען כי שרעבי אמר על איטח באותה ישיבה כי: "הוא מקדם עסקים כשהוא מזמין נערות ליווי ועושה קוק", תוך הצגת סרטונים שכביכול מבססים את טענותיו.
שרעבי מצידו הגיש לבית המשפט כתב הגנה ובו טען כי איטח לא הכחיש בכתב תביעתו כי צרך סמים או זנות, ולכן על פניו לא מדובר על לשון הרע. ההליך המשפטי בין השניים עדיין מתנהל, וכאמור כעת מתווספים לו כתבי הבקשה לצו הרחקה והתביעה החדשה בגין לשון הרע מצד שרעבי.
"לנבחר ציבור עומדת אחריות מוגברת על דברים שהוא אומר ומפיץ", אומר השבוע שרעבי. "הגיע הזמן שאנשים יעמדו מאחורי המילים שלהם וייקחו אחריות על מעשיהם. ערוץ הטלגרם של איטח לא יכול להפוך לזירת הכפשות ופגיעה שלוחת רסן בשמי הטוב".
איטח: "אני רוצה להזכיר שאני זה שתובע את שרעבי ושמדובר בניסיון מביך לגרום לי להסיר את התביעה, ולראיה הניסיונות להגיע איתי לפשרה. בנוסף והכי חשוב, מצב הספורט ברחובות גרוע, ואין תביעת השתקה שתשנה זאת, יש רק אמת אחת והיא ידועה לתושבים ולאוהדי הספורט ברחובות".