הודעה חריגה של המשרד להגנת הסביבה, לפיה במאגר המים של קיבוץ נען הסמוך לרחובות אותרו ממצאים של יתושות הנגועות בנגיף קדחת מערב הנילוס, מטרידה בימים אלה את תושבי השכונות המזרחיות של העיר, הממוקמות קילומטרים בודדים מהמאגר.
3 צפייה בגלריה
מאגר המים בנען
מאגר המים בנען
מאגר המים בנען
(צילום: שירות מיינט רחובות)
ההודעה הגיעה לאחר שבשבוע שעבר נפתח מבצע הדברה מקיף באזור כוכב יאיר-צור יגאל, בעקבות אבחון תושבת המקום כחולה בקדחת הדנגי. התושבת שבה עם הקדחת מחופשה במקסיקו, אך החשש היה שהמחלה תופץ באמצעות יתושים מסוג טיגריס אסייתי ותדביק אחרים.
מחלה אחרת המועברת על ידי אותם יתושים היא קדחת הנילוס המערבי. על פי הודעת המשרד הממשלתי, דגימות שבוצעו במאגר קיבוץ נען במהלך חודש ספטמבר העלו כי נלכדו בשטח יתושות בוגרות שנשאו את נגיף קדחת הנילוס המערבי, וכי המועצה האזורית גזר, בתחומה נמצא המאגר, החלה לפעול לביצוע פעולות ניטור והדברה של יתושים באזור.

קראו גם:

עוד פירסמו אנשי המשרד להגנת הסביבה כי על פי נתוני משרד הבריאות מאז תחילת השנה נדבקו בנגיף, בכל הארץ, שלושה עשר אנשים, ואף שלושה מהם נפטרו מהמחלה – המועברת לאדם באמצעות עקיצת יתושות, ושסימניה דמויי שפעת ומאופיינת לרוב בחום, כאבי ראש, חולשה, כאבי שרירים, ולעיתים פריחה ושלשולים.

3 צפייה בגלריה
יתוש
יתוש
התושבים כבר נעקצים
(צילום המחשה: shuttersotck)

רמי לביא, תושב שכונת קרית ההגנה ברחובות, הממוקמת קרוב מאוד לקיבוץ נען, מספר כי בני משפחתו והוא חוששים מאוד מהידבקות בנגיף שעלול להיות מסוכן: "מאז ההודעה אנחנו ממעטים לצאת לחצר, כי אנחנו פשוט פוחדים להיעקץ, וגם ככה, בלי קשר למאגר בנען, יש פה מלא יתושים וכמעט בלתי אפשרי לשבת בחוץ אחר הצהריים או בערב".
מה אתם עושים כדי להימנע מעקיצות?
"אנחנו מורחים על עצמנו מונעי עקיצות בכל פעם שיוצאים לחצר, ומקפידים שלא יהיו נקודות מים חשופים בחצר, אבל אנחנו לא יכולים להיות אחראים למה שקורה מסביבנו, למשל אם יש היקוות של מים ברחוב או אצל השכנים".

3 צפייה בגלריה
מאגר המים בנען
מאגר המים בנען
מאגר המים בנען. המשרד להגנת הסביבה החל הדברה
(צילום: שירות מיינט רחובות)

רחל מועלם, תושבת אותה שכונה, מוסיפה על הדברים הללו ומספרת: "הרגשתי לא טוב לפני שבוע, קצת חום וחולשה, ואי אפשר לדעת מה זה היה, שפעת, קורונה או משהו שקשור ליתושים. יש אנשים שרגישים לעקיצות יתושים ויכולים ממש לסבול, אז זה מלחיץ לשמוע שיש עכשיו סכנה אמיתית של קדחת הנילוס, כאילו שחסרות לנו פה צרות. אני מקווה שהרשויות יטפלו במפגע הזה כמו שצריך, ובינתיים נישאר בבית, נשב בחדר סגור עם מזגן, הכי בטוח".