הורים רבים קיבלו השבוע הודעה כי אל בתי הספר ברחבי רחובות יגיעו בשבועות הקרובים ניידות שיחסנו את הילדים נגד קורונה, באישור הוריהם כמובן. אך נראה שהמהלך לא יעבור בשקט, והורים המתנגדים לכך כבר החלו בהפצת עצומה בקבוצות הוואטסאפ והפייסבוק של רחובות, במסגרתה מבקשים הורים מראש העירייה למנוע את כניסתן של ניידות החיסון לבתי הספר בעיר.
2 צפייה בגלריה
חיסון ילדים. הדעות בקרב הורים חלוקות
חיסון ילדים. הדעות בקרב הורים חלוקות
חיסון ילדים. הדעות בקרב הורים חלוקות
(צילום: קובי קואנקס)
קראו גם:
"הכנסת חיסוני הקורונה אל בתי הספר מזמנת אפליה, אלימות, רמיסת זכויות התלמיד וההורים ועלולה לגרום לתופעה של חרמות ופגיעה נפשית בלתי הפיכה בילדים", נכתב בעצומה. עוד טוענים ההורים בעצומה כי החלטות בנוגע לבריאות ילדיהם היא בסמכותם הטבעית והבלעדית, כמו גם חשיפתם לתכנים שאינם חלק מתוכנית הלימוד של משרד החינוך.
ד', תושבת העיר שתומכת בעצומה ואינה רוצה להיחשף כיוון שלטענתה מתנכלים לה בשל התנגדותה להתחסן ולחסן את ילדיה: "אני מחליטה על הבריאות של הבן שלי, לא משרד הבריאות ולא אף אחד אחר, כשמביאים ניידת חיסונים ועושים הסברה על חיסונים בבית ספר לילדים שלא יודעים לתווך לעצמם, זה לא הוגן כלפי הורים שבוחרים אחרת", היא אומרת. "אני כהורה אחליט לאילו תכנים הילד שלי נחשף, ובבית הספר הוא מגיע ללמוד, לא להתחסן או שיגידו לו שהוא צריך להתחסן".
"הסיטואציה מצערת ועדיף שלא להיות במצב הזה, ואני חושב שבמידה רבה אפשר לא להיות במצב הזה, אנחנו נכנסים פה לעימות וצריך לדעת איך לגשר ולהפחית את העימות", אומר השבוע בתגובה לעצומה פרופ' חגי לוין, יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור, תושב רחובות ואבא של אריאל (12) ואורי (10) שלומדים בבית הספר ויצמן בעיר.
"כל ההורים רוצים את טובת הילדים שלהם וכולם רוצים שהילדים שלהם יהיו בריאים. אני לא מסכים כמובן עם העצומה ואני חושב שהיא מזיקה אבל הדרך היא קודם כל לדבר, צריך לדבר עם ההורים ולדבר עם הנהגות ההורים ויש לתת מענה לשאלות", מסביר פרופ' לוין.
2 צפייה בגלריה
קריית החינון רון ארד ברחובות ההולנדית
קריית החינון רון ארד ברחובות ההולנדית
קריית החינון רון ארד. ניידת החיסונים תגיע?
(צילום: אבי מועלם)
לדבריו, החובה שלנו היא שבבתי הספר יהיו מוקדי בריאות, ואם הדבר כולל קבלת חיסון הדבר חייב להיעשות בצורה המקצועית הטובה ביותר. "ואנחנו גם רואים מה קרה כשהפריטו את שירותי הבריאות לתלמיד, כי הרי אם הייתה אחות קבועה בבתי הספר והיא הייתה מכירה את כל התלמידים וההורים, כל המתח הזה היה נמנע, כי לא כופים דבר על אף אחד וגם לא יכפו", מסביר פרופ' לוין.
לדבריו, צריך לאסוף כל שכבה לפגישת זום שתכלול איש מקצוע ונציג מבית הספר, ושם יוכלו להעלות סוגיות שונות ושאלות, כמו מי ישגיח על הילדים אחרי החיסון, האם אפשר להשתתף בשיעור חינוך גופני אחרי החיסון, מה עושים עם ילד שכואב לו או עם ילד שלא הביא אישור.
"אנחנו במגיפה עולמית, החיסון יעיל ובטוח, חובתנו להנגיש את החיסון למי שרוצה להתחסן ויש הרבה הורים שמעדיפים שהילדים יקבלו את החיסון בבית הספר".
מהעירייה נמסר: "בהתאם למדיניות הממשלה עיריית רחובות נערכת לביצוע חיסונים באמצעות ניידות בבתי הספר, כפי שקורה ברשויות בכל הארץ. העירייה מציעה למנהלים ולהנהגות ההורים אפשרות לניידת חיסונים, ובהתאם להסכמתם - מוצעת האפשרות להורי בית הספר. ילדים יחוסנו רק לאחר קבלת אישור מראש ובכתב מהוריהם.
"העירייה פעלה בנושא זה הן מול המנהלים והן מול הנהגת ההורים, ובמקביל מבצעת הסברה בכל הקשור לחיסוני ילדים כל העת. אנו מצרים על כך שמתנגדי החיסונים מנסים לזרוע פחד בקרב הורים, ולהביא לכך שבניגוד להמלצות משרד הבריאות והרופאים – ילדים לא יהיו מחוסנים כנגד נגיף הקורונה, מה שיביא לתחלואה נוספת. נמשיך לפעול למען בריאות תלמידי העיר בפרט ותושבי העיר בכלל".