פרקליטות מחוז מרכז הגישה לאחרונה כתב אישום נגד נתנאל מלכה, בן 18 מרחובות, שגרם למותה של שני אלקרייף בת ה-16 מראשון לציון בזמן שהרכיב אותה על אופנועו.
2 צפייה בגלריה
אדווה בוחבוט ובתה שני ז"ל. "גלו עירנות"
אדווה בוחבוט ובתה שני ז"ל. "גלו עירנות"
אדווה בוחבוט ובתה שני ז"ל. "גלו עירנות"
(צילום באדיבות המשפחה)

עם הגשת כתב האישום הוגשה גם בקשה לפסילת רישיונו של מלכה, והיא נענתה בחיוב. רק בדיון גילתה משפחת אלקרייף כי זו אינה עבירת התנועה הראשונה שלו.
למלכה יש רישיון משנת 2021 ולחובתו כבר 14 הרשעות קודמות, בין היתר בעבירות רכיבה על אופניים חשמליות ללא קסדה, חציית קו הפרדה רצוף, הרכבה באופנוע כשטרם מלאו למרכיב 18, נהיגה ללא רישיון רכב בתוקף והתנהגות לא זהירה בדרך. בנוסף, התברר כי נגזרה על מלכה פסילה על תנאי במסגרת אירוע שנידון בבית המשפט לנוער, בו מלכה רכב על אופניים חשמליים ללא היתר וללא קסדה, פגע בהולכת רגל שחצתה מעבר חצייה באור ירוק וכתוצאה מכך היא אושפזה ואובחנה עם חבלה בגולגולת ודימום פנימי ונאלצה לעבור שיקום.
"לא היה לנו מושג על העבר שלו", סיפרה אמא של אלקרייף, אדווה בוחבוט, אחרי הדיון, "לעולם לא הייתי מסכימה לה להתקרב לאדם כזה. הוא פגע באישה במעבר חצייה ושלח אותה לבית חולים עם סדק בגולגולת והמשיך לנהוג כרגיל. אני לא מבינה איך לבחור כל כך צעיר, אפילו לא בן 19, יש כל כך הרבה עבירות תנועה והוא עדיין על הכביש. אולי אם בגיל צעיר היו מענישים אותו בחומרה, היה נמנע האסון הזה. מוכרחים הפעם להתייחס לעבירות שלו בחומרה רבה, לקחת בחשבון את כל העבר שלו ולמצות איתו את הדין.

2 צפייה בגלריה
אדווה לצד קבר הבת שני ז"ל. "אולי היה נמנע האסון"
אדווה לצד קבר הבת שני ז"ל. "אולי היה נמנע האסון"
אדווה לצד קבר הבת שני ז"ל. "אולי היה נמנע האסון"
(צילום: ריאן פרויס)

"איך אדם עם כל כך הרבה עבירות תנועה עולה על הכביש? אני קוראת להורים לגלות עירנות. אל תגידו לי זה לא יקרה, אל תחשבו שהילד שלכם מספיק אחראי ואתם לא צריכים לפקח עליו. אם זה קרה לי זה יכול לקרות לכל אחד".

האישומים


מכתב האישום עולה כי בתחילת חודש מאי אשתקד, בשעה 12:58, רכב מלכה על אופנוע שבבעלותו, כאשר סמוך לכך צרך קנאביס ונהג באופנוע כשהוא נתון תחת השפעת הסם.
מלכה הרכיב את אלקרייף על האופנוע בכביש 431 מכיוון מזרח למערב, כאשר לפניהם נסעה בנתיב האמצעי משאית שפנתה שמאלה לתוך הצומת, בעוד מלכה, שהיה בנתיב האמצעי מאחורי המשאית והבחין ברמזור ובתנועת המשאית, עבר לנתיב השמאלי ונכנס לתוך הצומת במהירות של 77 קמ"ש, כאשר דלק אור אדום ברמזור בכיוון נסיעתו.
מלכה המשיך בנסיעה ישרה, סטה מנתיב נסיעתו והתנגש עם האופנוע בצדה השמאלי של המשאית, אשר הייתה בנתיב האמצעי. כתוצאה מהתאונה, אלקרייף הושלכה מהאופנוע, נחבלה באופן קשה ופונתה לבית החולים, שם נקבע מותה.

קראו גם:

בגין מעשיו הוא מואשם בהמתה בקלות דעת, נהיגה בשכרות, אי ציות לרמזור אדום, נהיגה לא רשיון נהיגה, נהיגה ברכב ללא רשיון רכב בתוקף, נהיגה בקלות ראש אשר גרמה לתאונת דרכים בה נחבל אדם וניזוק רכוש ונהיגה ללא פוליסת ביטוח בת תוקף.