בשבוע האחרון הלך לעולמו ספי קרופסקי, תושב נס ציונה כבן 42 שהיה מוכר ואהוב על ידי רבים, בנם של רוזי ז"ל וניסן קרופסקי, ראש העיר לשעבר של נס ציונה ואח להילה, דוברת העירייה.
2 צפייה בגלריה
ספי קרופסקי ז"ל
ספי קרופסקי ז"ל
ספי קרופסקי ז"ל
(צילום: מהאלבום המשפחתי)
ספי העביר את שנות נעוריו בניו זילנד במסגרת שליחות אביו כשגריר ישראל במדינה המרוחקת. כשחזר התגייס ולאחר מכן פצח בקריירה עיתונאית מרשימה, כשהוא עובד בכלי התקשורת המובילים בישראל.
בתחילת הדרך עבד ככתב פוליטי וכעורך בוואלה, במגוון תפקידים בעיתון הארץ, בכלכליסט, בדבר ראשון ובשנים האחרונות היה כתב בטיים אאוט תל אביב.
קראו גם:
רבים הכירו את ספי והיו לו חברים רבים מתחום התקשורת ובכלל. אחד הפרויקטים המשמעותיים בהם עבד בחייו היה בארגון 'ANU אנו', שם כיהן כדובר הארגון וכמרכז קבוצת טופליס.
יהודה איזקוביץ, שעבד עם ספי, סיפר שהגיע לארגון כחרדי כדי להקים מאגרי מומחים של חרדים, ובהמשך יוצאי אתיופיה, שנועדו להנגיש מרואיינים משני המגזרים.
"הגעתי ממקום חברתי והניסיון התקשורתי שלי היה אפסי, ובשלב מסוים ספי הגיע לארגון וסייע לי מהניסיון הרב שלו בעולם התקשורת. העבודה הייתה חדשה ולא נעשתה קודם לכן, היא הייתה מאוד מרגשת, והעבודה ביחד אתו יצרה שעות משותפות, של שיחות וקשרי ידידות שהלכו וגדלו ככל שהעבודה התקדמה יחד", מספר איזקוביץ'.

2 צפייה בגלריה
ספי עם החברים
ספי עם החברים
ספי עם החברים
(צילום: מהאלבום המשפחתי)

"היינו בקשר גם אחרי שסיימתי, ופתאום רפרפתי על הטוויטר, ראיתי ספי, ואמרתי רגע אני מכיר, ואומר כן זה הוא, ואני לא מאמין למראה עיניי, איך יכול להיות? הוא צעיר ממני בשנתיים, זה מטלטל. הבשורה על מותו הייתה קשה מאוד עבורי".
מותו של ספי הפתיע רבים. הוא עבר ניתוח יזום לפני כמה חודשים ונפטר מסיבוך רפואי. מודעת האבל שפורסמה ברשתות הפכה ויראלית וחשבון הפייסבוק שלו הפך לאתר הנצחה, כשעשרות חבריו ומכריו כתבו לו הספדים שם ושיתפו את כאבם.
"קשה לי לשחרר ממשאלת הלב הלא מציאותית שאולי כל הדבר הזה הוא איזו הטרלה, שתקפוץ מאיפשהו ותגיד: 'נראה לכם שהייתי גורם לכם ללכת להלוויה שלי בסוף יולי?'"
"אין מילים לתאר כמה חבר טוב הוא היה", כתב חברו דודי ודיש. חברו עומרי פיינשטיין כתב: "קשה לי לשחרר ממשאלת הלב הלא מציאותית שאולי כל הדבר הזה הוא איזו הטרלה שאני לא מבין עד הסוף, שתקפוץ מאיפשהו ותגיד: 'נראה לכם שהייתי גורם לכם ללכת להלוויה שלי בסוף יולי?'.
"תודה על הכול ספי, על האהבה, על ההקשבה, על התובנות הכי חכמות ומרגשות שקיבלתי בחיים... אין לבבות כמוך והעולם הפסיד בגדול".
ספי היה בזוגיות עם איה אלון, עמה גם התגורר. "הלב שלי מרוסק", היא שיתפה לאחר מותו.
חברו קובי זאנה, תושב ראשון לציון העומד בראש היחידה למאבק בגזענות במשרד המשפטים, הכיר אותו לאחר המחאה בשנת 2015, אז הוקמה ועדה ומתוכה היחידה למאבק בגזענות נולדה, וכך גם ההיכרות עם ספי שעבד בארגון 'אנו'. "מעבר לזה שספי הוא אדם נעים וצנוע וניכר היה שהנושא החברתי מאוד חשוב לו, הוא הצליח להבין איך אפשר לעשות את השינוי הזה, הוא הכיר את האתגרים של התקשורת ואת איך שהיא עובדת, ולכן השיח אתו והפגישה היו תכלס, לדבר פחות ולעשות יותר".
דניאל עמיר, שהכיר את ספי באנו גם כן, מספר שלאחר שנים פנה אליו כדי להציע לו לעבוד בטיים אאוט, שם הם עבדו במשותף עד לאחרונה. "היה לו מקום של רצינות, אבל לא הרגשתי שזה ממקום סמכותי או מחנך, הוא בא לעזור. כשראה שאני כותב בלוג קולנוע הציע לי לבוא לטיים אאוט, ואני אסיר תודה לו על כך כי אני עושה את מה שאני אוהב בזמן שאני סטודנט לקולנוע".
בדברי הפרידה ממנו כתב עמיר: "כששאלתי אותך לשלומך לפני כמה חודשים... לא היה לך כל כך מה להגיד. כעת לי אין מה לומר. ואולי ככה צריך. ככה רצית. אולי עדיף לא לומר כדי להבין כמה אתה חסר".
לעדכונים - חדשות רחובות