יותר ויותר בריכות באזור רחובות הודיעו בקיץ האחרון שהכניסה אליהן לא תתאפשר יותר באופן חד פעמי ואף לא עם כרטיסיות.
רבות מהן דורשות מנוי, גם אם רק לחודשי הקיץ, ולרובן אין כלל הנחות או הטבות עבור קשישים וניצולי שואה, כך עולה מתחקיר שערך יובל סימן טוב, תושב רחובות שהקים מיזם בשם 'דור ועוד דור' להפגת בדידותם של קשישים וניצולי שואה באמצעות מפגשים עם בני נוער.
2 צפייה בגלריה
"לתת להם ליהנות קצת בקיץ"
"לתת להם ליהנות קצת בקיץ"
"לתת להם ליהנות קצת בקיץ"
(המחשה: שאטרסטוק)
קראו גם:
"הבדיקה עכשיו הגיעה אחרי שהסבתא האישית שלי שהייתה מעל חמישים שנה שוחה באותה הבריכה קיבלה הודעה שאין יותר כניסה באמצעות כרטיסיות לבריכה, ושמעכשיו היא יכולה להיכנס למקום רק באמצעות מנוי", מספר סימן טוב. "המחיר הוא 600 שקלים לחודש ונטרפתי, אין סיכוי שקשישים וניצולי שואה יוכלו לעמוד בסכומים כאלה, אז הלכתי ובדקתי אם מדובר רק בבריכה הזו או על כל הבריכות בעיר".
בבדיקה שערך, שכללה ביקור באתרי הבריכות וטלפונים לכל אחת מהבריכות, העלתה שמנויים לבריכות ברחובות עומדים על ממוצע של בין 600 ל־700 שקלים בחודש, "קשישים לא יוצאים לבריכות בחורף, בטח לא בחורף קשה וארוך כמו שהיה לנו. הפתרון הבא שלהם הוא כרטיסיות, וחוץ מוייסגל ששם המחיר הוא מדהים, 30 שקלים לכניסה באמצע השבוע ויש אפשרות לכרטיסייה, בכל שאר הבריכות אין אפילו אפשרות לכרטיסייה".
לדבריו, ממוצע ההגעה של קשישים הוא אחת לשבוע וכרטיסייה הכי משתלמת עבורם. "הכרטיסייה היא גם דרך לא להתחייב, אם קשיש בן 92 רוצה לשחות קצת בבריכה שקרובה אל ביתו, הוא יכול לעשות מנוי ולדעת שבעוד שנה הוא יהיה שימושי עבורו?"
מלבד המחיר, סימן טוב לא מבין כיצד הבריכות, שאמנם הן עסק פרטי, לא פועלות לספק הנחה או הטבה כלשהי כשם שיש בעסקים רבים אחרים כמעט בכל תחום, כולל תחבורה ציבורית, בתי קולנוע ושלל מקומות שבוחרים לתת הנחות לאוכלוסייה זו.
2 צפייה בגלריה
יובל וסבתו
יובל וסבתו
יובל וסבתו
(צילום פרטי)
"התקשרתי לכל הבריכות באזור ושאלתי אם יש הטבה, ולמעלה מעשר בריכות אמרו שאין להם הטבה, כמה הקשיש הזה שבא לשעה לשחות והולך כבר עולה להם? אתם יכולים להרוויח עוד אנשים וגם לתת להם ליהנות קצת בקיץ".
לאחר מה שקרה עם סבתו בדק עם קשישים נוספים אותם הוא מכיר מהפרויקט ועלה כי מדובר על תופעה רחבה, וכי רבים מהם מוותרים על כניסה לבריכה בחודשי הקיץ מסיבות אלה. "הבריכות יכולות להוציא כרטיסייה למבוגרים עם הטבה בחודשי הקיץ, העירייה יכולה לספק הטבה מיוחדת לקשישים בחודשי הקיץ בסבסוד שלה, זה פתיר, הם זקוקים לזה אחרי הקורונה ואחרי החורף הקשה והארוך.
"אני כחייל משוחרר נהנה מהטבות בכל מקום, איך אני מגיע לבריכה ומקבל הטבה וקשיש ישלם פי עשרה ממני? ".