הבוקר (ראשון) אחרי חקירה סמויה שנמשכה חודשים, החל השלב הגלוי של מבצע 218 - הפעלת סוכנת חשאית ברשת כילדה בת 12. עשרות חשודים בכל רחבי הארץ, בהם תושב רחובות, נעצרו בחשד לביצוע עבירות מין ברשת.
(צילום: דוברות המשטרה)
קראו עוד:
מפקד המחוז, ניצב עמיחי אשד, אמר הבוקר בטקס הפיצוח: "יידע כל עבריין מין פוטנציאלי שנכנס לרשת ולאתרי השיחות בשביל לחפש קשר מיני עם ילדים, שמשטרת ישראל מחכה לו שם. הילדים שלנו חיים מול מסכים ומגיפת הקורונה הגדילה את שעות החשיפה שלהם לרשת. הרשתות החברתיות ואתרי השיחות הם הרחובות והערים של שנת 2020, וברחובות הווירטואליים האלה, יש גם מי שאורב לטרף".
החקירה הסמויה החלה לפני מספר חודשים, כאשר הוחלט במחוז מרכז של משטרת ישראל ליזום מהלך לחשיפת עברייני מין פוטנציאליים הפועלים ברשת ולמעצרם. למבצע אותרה חוקרת בשנות העשרים לחייה הנראית צעירה לגילה, ונבנתה עבורה זהות של נערה בת 12, כאשר לצורך הפעלתה נבנה מתקן שעוצב כחדר ילדים. במהלך הכשרתה לתפקיד צוידה הסוכנת במיומנויות של נערה צעירה, לרבות שימוש במילים ובסלנג התואם את שפת הילדים ברשת. תחת הכינוי "שיר 12" שוגרה הסוכנת לעשרות הפעלות בחדרי שיחה ("צ'אט") הפועלים ברשת.
במשטרה מספרים כי תוך זמן קצר החלה הסוכנת לקבל עשרות פניות מגברים, כאשר במהלך השיחה איתם הובהר להם גיל "הילדה". החשודים הציפו את הסוכנת בהצעות מיניות בוטות, שלחו קבצי וידאו ותמונות פורנוגרפיות וכן צילומים של איברי מין.
בנוסף, קיבלה הסוכנת בשיחות עם חלק מהחשודים הנחיות לבצע פעולות מיניות בגופה, המגיעות לכדי חשד לניסיון אונס ומעשה סדום. אחד החשודים פנה אל הנערה בשיחת המשך וניסה ליצור מצג לפיו הוא יודע את זהותה בשל מומחיותו בתחום המחשבים, וכי הוא יודע מי היא אמה. הוא איים עליה שאם לא תיעתר לבקשותיו המיניות, יפרסם אודותיה מידע מביך ברשת.
חלק מהחשודים המשיכו את ההתכתבות המינית הבוטה עם ה"ילדה" בוואטסאפ, לרבות שליחת תמונות בעלי תוכן מיני בוטה ביותר, וכן הצעות להתלוות לטיולים באילת והצעות לתמיכה כספית.
במהלך ההפעלה, הופללו למעלה משלושים חשודים בגילים 20-70 מרמלה, יבנה, נס ציונה, לוד, רמלה, טייבה, רחובות, נתניה, אשקלון, אילת, ר"ג, נצרת צפת ומקומות נוספים.
הבוקר, לאחר השלמת מלאכת איסוף הראיות נגד החשודים בקשת רחבה של עבירות, לרבות מעשה מגונה בקטין מתחת לגיל 14, ניסיון אינוס וסחיטה, יצאו צוותי בילוש של ימ"ר מרכז לגל מעצרים ברחבי הארץ. החשודים יובאו בהמשך היום לדיון בעניינם בשני שופט בבימ"ש השלום בראשל"צ.
כל העדכונים - חדשות רחובות