מאז ומתמיד נחשבה שכונת חבצלת, שנמצאת בין כפר ביל"ו למרכז רפואי קפלן, לשכונה בעלת צביון חילוני.
1 צפייה בגלריה
גינה ביתית
גינה ביתית
רוב חילוני
(המחשה: פרטי)
קראו גם:
רוב־רובם של התושבים מגדירים עצמם חילונים, ובבית כנסת הוותיק, היחיד שפועל בשכונה, בקושי מצליחים לגייס מספיק מתפללים עבור מניין. בינתיים בשכונת רחובות החדשה הסמוכה מחפשים היכן להתפלל ואף מרחיקים עד לבית ספר "השיטה" שבחבצלת, שבו הפכה אחת הכיתות לבית תפילה. כעת, כך על פי תושבי חבצלת, מבקשים המתפללים מרחובות החדשה להקים אצלם בשכונה בית כנסת חדש, על חשבון חצר גן הילדים.
"הם חיפשו פתרון והלכו לעירייה שם הציעו להם לבנות מבנה בגן הילדים היחידי בשכונה", טוענת זרי רחמי־פרידמן, תושבת השכונה, שכמו אחרים, הופתעה מהמהלך. "לגן הילדים הזה יש חצר מתוקה שתחומה בצד אחד בבית ספר, בצד שני אמור להיבנות מבנה של שתי קומות עבור גני ילדים נוספים ובצד השלישי מקלט. כעת הולכים לתחום את המתחם לטובת בית כנסת שאין לו קשר לשכונה".
לטענת תושבי חבצלת, לצד בית הכנסת הוותיק שפועל בשכונה שלהם יש שטח פנוי של דונם, "הציעו להם לבוא ולהתפלל איתם יחד כי אין להם מניין, הציעו להם לבוא ולבנות בשטח הריק ואפילו הציעו לעבור למבנה שייבנה אם הם רוצים את בית הכנסת הוותיק, אבל הם לא רוצים כי זה רחוק להם מרחובות החדשה", אומרת בכעס רחמי־פרידמן. "זה כל כך מרגיז. למה לקחת לילדים את הגינה שלהם? הם ממשיכים בפעולות התכנוניות, אנשים מהעירייה באים ומסתכלים וניתן אישור עקרוני מהל"ר. איך זה ייתכן? מדובר באנשים משכונה אחרת".
כעת יוצאים תושבים בחבצלת למאבק, והחלו להחתים אנשים על התנגדויות למהלך. "אנשים משכונה אחרת התרגלו שיש להם בית כנסת ליד בית הספר אז הם מכתיבים לנו ומשנים לנו את השכונה, אנחנו לא ניתן לזה לקרות".
מעיריית רחובות נמסר בתגובה: "הקהילה הספרדית בשכונה התפללה עד כה בבית כנסת בתוך שטח בית הספר. היות ולא ניתן יותר להמשיך לשהות במקום בשל הבנייה הצפויה בשטח בית הספר, אותר עבורם מיקום חלופי".