רוני זולר וזוגתה עפר עיני, תושבות רחובות, התלוננו ביום חמישי האחרון במשטרה בעקבות תקרית הומופובית שבמהלכה נערים הגיעו אל מתחת לביתן וקראו קריאות גנאי נגדן. הנערים, ככל הנראה תלמידים במוסד דתי באיזור, צעקו ואיימו על יושבות הבית בגלל דגל גאווה התלוי מחלון ביתן, המסמל את קהילת הלהט"ב.
1 צפייה בגלריה
הדגל שעורר את הסערה
הדגל שעורר את הסערה
"תמוה ומקומם". הדגל בחלון הדירה
(צילום: פרטי)
קראו גם:
"חבורת נערים דתיים עמדו לנו מתחת לחלון, צעקו שנוריד את הדגל ושזה חילול השם", סיפרה אחת מבנות הזוג לאחר המקרה. "הם איימו, קראו קריאות גנאי, רקדו וצחקו. כל הסיפור היה מזעזע והזוי ברמות. אני בכנות חוששת עכשיו לצאת החוצה".
זו אינה התקרית ההומופובית הראשונה בעיר. מאז מבצע חלוקת דגלי הגאווה, שיזמו חברת המועצה איטל בציר־אלשיך והפעיל החברתי הרן יקיר, נרשמו מספר מקרים דומים בקרב תושבים שתלו דגלי גאווה בחלון ביתם. בכמה מקרים חיבלו המתנגדים בדגלים, ובמקרה אחד הושאר מכתב מאיים על מפתן דלתם.
"כל הסיפור היה מזעזע והזוי ברמות. אני בכנות חוששת עכשיו לצאת החוצה"
"דגל הגאווה נועד לסמל כבוד הדדי ושוויון", אומר יקיר, שעוסק רבות למען קידום הקהילה הגאה ברחובות. "כשאנשים, בייחוד נערים צעירים, מגיבים אליו באופן כה תמוה ומקומם, זה אומר שקיימת בעיה בחינוך של החברה שלנו. הדגל לא מחלל את השם בשום צורה. ישנם לא מעט אנשים דתיים המזדהים כחלק מהקהילה הלהט"בית. אני מתכוון ליצור הידברות עם אנשי חינוך מהציבור הדתי כדי לנסות להביא לקבלה וכבוד הדדי".
מהמשטרה נמסר: "בעקבות התלונה שהוגשה נפתחה חקירה במשטרה ולאחר ביצוע מספר פעולות חקירה, נמצא כי מדובר באירוע נקודתי של מספר נערים שעזבו את המקום בטרם הגעת המשטרה. אנו מצרים על תחושת הפגיעה שחוותה הפונה ומבקשים כי תיצור קשר עם מוקד המשטרה במקרה והדבר יקרה בשנית".
במשטרה הוסיפו עוד כי "לא מוכרות לנו תלונות ופניות למשטרה בתקופה האחרונה על הטרדה או איום על רקע נטייה מינית בעיר. במידה ומתרחשים אירועים כגון אלו, אנו מבקשים מהציבור לפנות למשטרה באופן מיידי".
לעדכונים - חדשות רחובות