אחרי שהגישו 300 התנגדויות להליך ההקצאה לבית הכנסת בשכונה, תושבי רחובות ההולנדית הגישו בשבוע שעבר גם עתירה מנהלית נגד העירייה ודרשו לפנות את בית הכנסת, שלטענתם פועל בשכונה באופן לא חוקי.
1 צפייה בגלריה
חוסר שקיפות? בית הכנסת ברחובות ההולנדית
חוסר שקיפות? בית הכנסת ברחובות ההולנדית
חוסר שקיפות? בית הכנסת ברחובות ההולנדית
(צילום: קובי קואנקס)
בעתירה ביקשו התושבים מבית המשפט לקבוע כי החלטת העירייה להקצות את הקרקע שעליה מוצב מבנה בו פועל כיום בית כנסת, היא החלטה לא סבירה ונגועה בשיקולים זרים.
קראו גם:
עוד מבקשים התושבים לקבוע כי השימוש במבנה כיום על ידי שלוש עמותות שונות הוא מנוגד לחוק וכי על העירייה לאכוף את השימוש בקרקע הציבורית תוך הפעלת סמכויותיה.
בעתירה נטען למעשה כי העירייה איפשרה שימוש בקרקע שבה פועלות העמותות היום לצורכי בית כנסת באופן המנוגד לדין ובאופן בלתי מוסדר, ומבלי שהוחלט על הקצאת המקרקעין בהתאם לנוהל הקצאות של משרד הפנים או פקודת העיריות.
כאמור, לא פחות מ־300 התנגדויות הוגשו נגד הליך ההקצאה, שבימים אלה נמצא בשלבים מתקדמים, לאחר שבחודש יוני האחרון העירייה פרסמה הודעה כי התקבלה פנייה מאת אחת העמותות להקצאת חלק מחלקה שנמצאת מאחורי בית הכנסת הספרדי בשכונה, ככל הנראה בשטח הכורכר שנמצא מאחוריו ומשמש כיום כחניה לבאי הקניון הקטן שבמקום.
"עיריית רחובות פעלה על מנת להקצות מקרקעין ציבוריים בשכונת רחובות ההולנדית שלא בהתאם לנוהל של משרד הפנים"
בפנייה ביקשה העמותה הקצאת שטח של 500 מ"ר להקמת בית כנסת לתקופה של 25 שנה, ובהודעת העירייה בנושא נכתב כי על פי התוכנית העירונית לשטחי ציבור, אחד השימושים החסרים באיזור הוא שירותי דת. התושבים מאידך טוענים שההליך נגוע בחוסר שקיפות, וטענו כי יש כנראה מי שמעוניין לשמור על עמימות ולקדם את הליך ההקצאה מבלי לשתף את הציבור, אשר זכאי לקבל מסמכים ומידע בנושא.
"עיריית רחובות פעלה על מנת להקצות מקרקעין ציבוריים בשכונת רחובות ההולנדית שלא בהתאם לנוהל של משרד הפנים ולמעשה ללא כל הליך וללא כל אישור", נטען בעתירה.
מעיריית רחובות נמסר: "עיריית רחובות פועלת רק על פי הדין והנהלים. העירייה תגיב על העתירה בבית המשפט כמקובל"
לעדכונים - חדשות רחובות