בחודש אפריל האחרון גילו תושבי שכונת היובל שלט על שטח הכורכר הצמוד למרכז המסחרי בשדרות ירושלים, ועליו בקשה שהוגשה לוועדה המחוזית לשינוי תב"ע (תוכנית בניין עיר) על ידי היזם. לפי התב"ע מותר לבנות על השטח שתי קומות מסחר, והיזם מבקש להוסיף 34 יחידות דיור מעליהן.
1 צפייה בגלריה
שכונת היובל
שכונת היובל
שכונת היובל
(צילום: אבי מועלם)
קראו גם:
"יש כאן פקקים בבוקר ובגלל שהשכונה יחסית ישנה, לכל דירה יש חניה אחת והיום לרוב התושבים יש שני רכבים", מסבירה לירז, נציגת התושבים.
לדבריה, מלבד מצוקת החניה לתושבים, ישנה מצוקת חניה למבקרים, ובטח שתהיה כזו אם יילקח שטח החול שמשמש כיום לחניה.
"זו תהיה מפלצת בלב השכונה ומדאיג אותנו המבנה הציבורי, מה בדיוק מתכוונים לעשות בו?".
היא מציינת גם שלאחרונה הופקדה תוכנית לבניית 800 יחידות דיור בשכונה. "מה בוער להקים עוד מגדל? אנחנו לא מבינים את הצורך, וגם לא פתחו יציאה למבנה, כל מי שיגיע אליו יגיע מרחוב מגיני הגליל הקטן".
את התושבים מלווה עו"ד מאיר מירסקי, שמסביר שהשלט על הפרויקט נתלה רק בחודש אפריל בשעה שלפי הפרסום ברשומות, ההודעה להתנגדויות פורסמה בתחילת מרץ. "מאחר שלא ידענו, אנחנו מתכוונים להגיש בקשה להארכה. התשתיות הקיימות לא מסוגלות להכיל את השינויים הללו. זה יביא לעומס תחבורתי עצום והשפעה ממשית על חיי הדיירים".
תגובת העירייה: "התוכנית נדונה בפני הוועדה המקומית ב־28.8.18 והוחלט להמליץ עליה לוועדה המחוזית. הוועדה המחוזית דנה בתכנית ב־20.7.20, והחליטה על הפקדתה. התוכנית כוללת פתרונות חניה בהתאם לתקן הארצי ופתרונות למניעת מטרדים שיאפשרו את קיום השימושים השונים אלה בצד אלה, ומספקת גם שטח לצורכי ציבור לרווחת תושבי הסביבה".