חבר מועצת העיר רחובות, גיא צור, שלח מכתב בתחילת השבוע אל שר הבריאות יולי אדלשטיין, בבקשה לתקצב חדר אקוטי בבית החולים קפלן בעיר.
צור, הפועל באופן שוטף מול שרי הממשלה בנושאים שונים לקידומה של העיר רחובות החליט בעקבות הפרסומים האחרונים בתקשורת על מקרה האונס המזעזע באילת ונוכח לימוד הנושא ושיחות עם אנשי מקצוע לפנות אל השר בבקשה הזו.
2 צפייה בגלריה
הכניסה למיון בביה"ח קפלן
הכניסה למיון בביה"ח קפלן
(צילום: דוברות קפלן)
קראו גם:
חבר המועצה צור כתב אל השר אדלשטיין כי "בתקופה האחרונה נחשפנו ביתר שאת הן למקרה המזעזע שאירע באילת והן במקרים קשים נוספים של אונס ואלימות מינית. לפני ימים אחדים נודע כי ישנו מחסור אדיר בחדרים אקוטיים שמטרתם לתת סיוע ומענה ראשוני לנפגעות אונס שמגיעות אל בתי החולים. ההחלטה האחרונה בנושא שאף היא התקבלה לאחרונה נתנה תוספת של כמה חדרים בפריסה ארצית בכמה נקודות שונות אך 'בית החולים קפלן' ברחובות איננו נכלל בתכנית זאת".
עוד הוסיף צור כי בית החולים משרת כ-150 אלף תושבי רחובות וגם תושבים נוספים מהאזור ומוביל ופורץ דרך בטיפול רפואי בשלל תחומים. "אני משוכנע כי בבחינה קצרה תראה כי מדובר בצורך חשוב חיוני וצודק ותסייע בהקמה ובהקצאת המשאבים לחדר אקוטי ולצרכים נוספים לנפגעות פגיעה ואלימות מינית בבית החולים".
2 צפייה בגלריה
(גיא צור. צילום: פרטי)
חדר אקוטי הוא יחידה בבית חולים המציעה טיפול הוליסטי בנפגעי אלימות מינית, הכולל בדיקה פורנזית, לקיחת דגימות, מתן תרופות נגד זיהומים וגלולת היום שאחרי, טיפול ראשוני, ליווי עובד סוציאלי, הגשת תלונה ועוד. חדר כזה כולל לא רק את הציוד הנדרש אלא בעיקר רופאות ורופאים שעברו את ההכשרה המתאימה.
חבר המועצה גיא צור: "על פי מחקר של מרכז המחקר של הכנסת, מספר החדרים האקוטיים בישראל נמוך מאד ביחס לעולם, בית החולים קפלן הוא בית חולים מתקדם ומוביל בישראל המשרת כמאה וחמישים אלף מתושבי העיר וגם תושבי היישובים הסמוכים ולכן זה אך טבעי שיוקם חדר אקוטי בבית החולים למתן מענה ראשוני בעקבות מקרים מעיין אלו כולי תקווה שעתה יינתנו תקציבים נוספים ויוכנסו תכנים חינוכיים שיקום ושאר צרכים בשביל למנוע את המקרה הבא".