אישה בת 28 הגיעה לפני כשבוע וחצי ללדת בבית החולים קפלן, כשהיא מאובחנת כחיובית לקורונה. לאחר הלידה, היא אושפזה בחדר אחד עם חולה קורונה אחר. לדבריה, אותו חולה נפטר בליל שבת, ובתגובה היא ברחה מבית החולים. לטענתה: גופתו של המנוח שהתה בסמוך אליה במשך שעות.
2 צפייה בגלריה
(יולדת. צילום: shutterstock)
האישה, תושבת רחובות, ילדה ביום רביעי האחרון לאחר חמישה ימי אישפוז. הבן נולד והוא מאושפז בבית החולים כשסבתו מלווה אותו. לאחר הלידה הועברה הצעירה למחלקת הקורונה של בית החולים, כשהיא 48 שעות לאחר לידה. לטענת משפחתה, היא אושפזה בחדר עם מספר גברים קשישים, חולי קורונה.
בעלה של היולדת מספר שהאישה, שרצתה מעט פרטיות לאחר הלידה, חשה שלא בנוח בחדר ובו גברים. לטענת המשפחה, אחד מהקשישים נפטר במהלך השבת, והוא נשאר במיטת בחדר, בסמוך לאשה, במשך 4.5 שעות, "אף בן אדם, בטח לא אישה אחרי לידה, לא יכולים להיות ליד גופה של אדם מבלי להיכנס לטראומה", אומר הבעל, שטוען כי אשתו הסתגרה בשירותים מחשש לשהות ליד הגופה.
2 צפייה בגלריה
(בית חולים קפלן | צילום: עידו ארז)
אתמול (שבת) קיבלה האישה החלטה, והתפנתה לביתה באמצעות אמבולנס. "אנחנו יודעים בוודאות שיש חדר מבודד במחלקת היולדות ובשום מקום לא מאשפזים גברים ונשים ביחד, בטח לא אחרי לידה", אומר בעלה של האישה.
"היא לא מוכנה בשום אופן להיות במחלקת קורונה עם גברים, ולכן מבקשת לחזור למחלקת טיפול נמרץ או לבידוד במחלקת יולדות או שיאפשרו לה חדר רק עם נשים". הבעל מדגיש שעד שהועברה לחדר היא נהנתה מיחס טוב בבית החולים והסבתא שמלווה את הנכד גם כעת מדווחת שהם זוכים ליחס טוב ביותר, וכי התלונות שלהם הם לגבי מחלקת הקורונה בפנימית ג'.
מבית חולים קפלן נמסר: "ראשית, חשוב להדגיש שמדובר ביולדת חיובית לקורונה שהצוות הרפואי הציל את חייה וחיי תינוקה במסירות רבה ותוך טיפול קפדני ומקצועי סביב השעון. עוד יאמר כי הפרטים שהופצו אינם מדויקים ולא תואמים את מה שהתרחש בפועל.
"למותר לציין כי מדובר בתקופה מאתגרת בה אנו נדרשים לטפל בחולי קורונה בתנאים המצריכים תנאי אשפוז במחלקות ייעודיות ובתנאי בידוד קפדניים, וכל זאת נעשה על פי נהלים מדוקדקים של משרד הבריאות. אנו מאחלים בריאות שלמה ליולדת ולתינוק".