בין מודיעין לשעלבים: בריזה על הספסל בקצה הגבעה

סביר להניח שחלק מתושבי מודיעין־מכבים־רעות וכמובן שרבים מתושבי המועצה האזורית גזר כבר שמעו על נקודת התצפית המקסימה הממוקמת על גבעה הנישאת בין מודיעין לשעלבים.
6 צפייה בגלריה
שקיעה ובריזה
שקיעה ובריזה
שקיעה ובריזה
(צילום: קובי קואנקס)
קראו גם:
במרחק הליכה רגלית של כמה דקות מכביש הגישה למתחם ישפרו סנטר וליישוב שעלבים, ממש בסמוך לשביל ישראל, ממוקמת נקודת חן של ממש בה אפשר להתרענן מרוח קרירה ביום קיץ חם. אם מגיעים בערב, אפשר גם להרוויח שקיעה רומנטית ומקסימה.
את המצפה, לזכרו של משה שעיה ז"ל, בוגר יחידת עורב צנחנים שנהרג באוגוסט 2011 מנפילה מגובה באתר בנייה בו עבד, הקימו בני משפחתו וחבריו בנקודה נגישה ונוחה, בלב הטבע היפה של עמק איילון, במקום הצופה אל שדות וגבעות.
על הגבעה הוקמה פינת הנצחה לזכרו של שעיה ז"ל עם מקומות ישיבה. גולת הכותרת היא ספסל עץ ענק הניצב בראש הגבעה, שבמשך השנים הפך לנקודת משיכה לשביליסטים, זוגות אוהבים, רוכבי אופניים, רצים ומטיילים בטבע. בשל מיקומה אפשר ליהנות בה מרוח קרירה לאורך כל עונות השנה.
הכי אידיאלי: להגיע למקום בשעה שלפני השקיעה, לשבת ולהתנדנד, להביט לכיוון מערב אל האופק הפתוח לרווחה וליהנות מטיפת קרירות ובעיקר מיופיו של הטבע.

בריכת הקשתות ברמלה: קרירות מתחת לאדמה

מה יותר מרענן משיט קצר בתעלות מים מתחת לאדמה במרכז העיר רמלה? אז הנה אופציה להעביר שעה של קרירות ביום קיץ במחיר נמוך יחסית ובנסיעה של חצי שעה מהבית: בריכת הקשתות ברמלה, אטרקציה מקסימה ושקטה הממוקמת במרחק הליכה מרחוב הרצל הסואן ברמלה.
6 צפייה בגלריה
שיט מרענן במרכז העיר
שיט מרענן במרכז העיר
שיט מרענן במרכז העיר
(צילום: יובל חן)
מי שנולד לפני כחמישה עשורים זוכר את הסצינה המפורסמת מסרט הקולנוע "חסמבה", כשהשחקן זאב רווח, בתפקיד אלימלך זורקין, רודף אחרי חבורת הסוד המוחלט בהחלט בסירת משוטים במרכזו של מבנה עתיק ותת־קרקעי. בריכת הקשתות בכבודה ובעצמה.
שווה לקפוץ באמצע או בסוף השבוע, ליהנות משיט של כמה דקות בתעלות הפתוחות והקרירות מתחת לקשתות האבן המרשימות ולשמוע מעט על ההיסטוריה של המקום העתיק, שנבנה לפני יותר מ־1,200 שנה ונשמר בשלמותו, על אף רעידות אדמה קשות שפקדו את האיזור בעבר.
הבריכה פתוחה לקהל הרחב שבעה ימים בשבוע. בימים א’־ה’ ושבת מ־9:00 עד 16:00 ובשישי עד 14:00.
מחיר כניסה:10 עד 23 שקלים (פרטים באתר העירייה).

קניונים: פעילויות לילדים במזגן

אין מקומות רבים להצטנן בהם ברחובות כרגע, אבל ציפור קטנה לחשה לנו שבקרוב מאוד תהיה הפתעה מצננת במיוחד בדמות מזרקות ומשחקי מים ברחבה שעוברת שיפוצים בגן המייסדים. עד שזה יקרה, התברכה העיר בקניון שמציע לפני הכל מזגן, שזה הכי מאסט באוגוסט המהביל.
6 צפייה בגלריה
פעילויות לילדים בקניון
פעילויות לילדים בקניון
פעילויות לילדים בקניון
(צילום: פעלטון)
מה אפשר לעשות בקניון מלבד שופינג? הקולנוע נפתח מחדש אחרי כמעט שנתיים שהיה סגור ובמתחם האוכל נפתח מק גלידה ראשון בארץ.
ומה עושים עם הילדים? הולכים לפעלטון שבקומה השנייה ומבלים באירועים החינמיים לילדים:
בימי ראשון עד חמישי בין השעות 11:00 ו־14:00 יש פעילויות ברחבה המרכזית, ביניהן הכנת בובות על חוטים, בניית רובוטים להרכבה ומשחקי מגנטים.
בימי שני וחמישי בין השעות 16:00 ו־19:00 יש שולחנות משחק ועמדות מולטימדיה לגילאי ארבע ומעלה.

חוף בת ים: שובר גלים, שמשייה ואבטיח

זקוקים לבריזה ושכשוך במים? לאחרונה פרסם המשרד להגנת הסביבה את מדרג החופים ורצועת החוף בבת ים קיבלה את הציון "נקי מאוד" והוצבה ברשימת החופים הנקיים בארץ (רק שבעה חופים זכו בטייטל הנחשק).
6 צפייה בגלריה
חוף הסלע
חוף הסלע
חוף הסלע
(צילום: קובי קואנקס)
ואיך מתמודדים עם החום הקופח? בבת ים קיימת מדיניות של מחירון קבוע להשכרת ציוד בחופי הים: עבור חמישה שקלים תוכלו לשכור שמשייה ועבור שישה שקלים נוספים גם כיסא (ויש גם דיל: שמשייה ומיטת שיזוף ב־15 שקלים). רק אל תשכחו את האבטיח.
מבין כל החופים מומלץ לבקר דווקא בחוף הסלע, החוף היחיד בארץ שבנוי באופן כמעט סגור, מה שהופך את המים להרבה יותר רגועים, כמעט כמו בריכה.
הסלעים שמקיפים אותו, חלקם טבעיים וחלקם מלאכותיים, משמשים כשובר גלים שמאפשר בילוי נינוח מבלי להיאבק בגלים.
בתחילת הקיץ בוצעו עבודות הזנת חול במטרה להרחיב את רצועת החוף. במסגרת העבודות ספינת "דבורה" הזינה 60 אלף קו"ב חול על חוף הים שנחפר מאיזור נמל אשדוד, כך שהמים המצננים מתוגברים בחוף רחב.

היכל הקרח בחולון: בסוף תבקשו שוקו חם

כמעט כל פעילות בקיץ גורמת להזעה, גם אם היא במרחב ממוזג, אבל באטרקציה הזאת לא רק שלא תזיעו, אלא יכול להיות שמרוב קור תתחילו לחלום על פוך וכוס שוקו חם.
6 צפייה בגלריה
45 דקות על הקרח
45 דקות על הקרח
45 דקות על הקרח
(צילום: יח"צ)
למרות שהחלקה על הקרח היא פעילות מאומצת אנחנו ממליצים לכם להצטייד בבגדים חמים וכמובן בגרביים, כיוון שכדי לשמור על קרח יציב ועמיד, הקירור בהיכל הקרח Ice Peaks בחולון עובד במלוא הכוח וכל הזמן, ובזכותו הקיץ הלוהט הופך לקריר ונעים במיוחד.
במתחם שנמצא בלה פארק בחולון יש רחבת החלקה ענקית שפועלת בימי חול ובסוף השבוע. עבור 70 שקלים תקבלו נעלי החלקה ו־45 דקות על הקרח. הורים לילדים יכולים לקבל עגלה נגררת ותמיד יימצא מדריך או גולש מנוסה שישמח לסייע למחליקים מתחילים. גם אם בהתחלה תפלו כמה פעמים, זכרו שתרגול הוא שם המשחק ואחרי סיבוב או שניים צמודים למעקה אתם כבר יכולים לנסות לחצות את הרחבה לאט ובזהירות.
אם יתמזל מזלכם אולי תזכרו לפגוש על הקרח גם את נבחרות ההוקי הארציות שמשתמשות במתחם לאימונים ובחודש שעבר ערכו טורניר במקום.

גן בעברית, ראשון לציון: סילוני מים בין האותיות

יש רגעים שבהם גם מבוגרים מצטערים שהם לא ילדים. אחת מהן היא במהלך הביקור במזרקת האותיות שבגן בעברית. המראה של הילדים מקפצים בין שפריצים של מים המוטחים בהם מן הרצפה גורמת לקנא בהם על הדרך שבה הם נמלטים מהחום והלחות.
6 צפייה בגלריה
גן בעברית. שפריצים מהרצפה
גן בעברית. שפריצים מהרצפה
גן בעברית. שפריצים מהרצפה
(צילום: קובי קואנקס)
בגן בעברית, שהוקם בשנת 2013, יש מספר מקורות מים, ביניהן הבריכה הביולוגית ובה דגי נוי ופרחי מים וגם מזרקות נוספות.
גולת הכותרת במקום היא כמובן מזרקת האותיות. מדובר בסילוני מים הניתזים מהרצפה, מדלגים בין אותיות ומאתגרים את הילדים לתפוס אותם. המזרקה הופכת בלילה לצבעונית ומוסיפה עוד קסם לחוויה.
בעבר הושמעה ביקורת על המזרקה, שמא היא עלולה לגרום לזיהום במים, אך זו התפוגגה והפופולריות שלה לא רק נותרה בעינה, אלא אף הועתקה למקומות אחרים בארץ.