לאחרונה נפטר בשיבה טובה תושב רחובות וכנהוג פרסמה אלמנתו מודעת אבל באחד העיתונים הנפוצים. ממודעת האבל אפשר היה להבין שמדובר באישה מבוגרת ופגיעה.
1 צפייה בגלריה
סירבה למסור פרטים
סירבה למסור פרטים
סירבה למסור פרטים
(המחשה: שאטרסטוק)
קראו גם:
נתונים נוספים שפרסמה האלמנה במודעה כמו שמה וכתובתה, כדי ליידע לגבי המיקום בו יושבים שבעה ומתי מסתיימים ימי האבל, נוצלו על פי החשד על ידי נוכלים שרק המתינו לרגע שבו האלמנה תימצא בבית לבדה.
כמה ימים לאחר שהשבעה הסתיימה אדם לא מוכר יצר קשר טלפוני עם האלמנה, פנה אליה בשמה, הציג עצמו כעובד העיתון בו פורסמה המודעה, וטען כי היתה בעיה עם התשלום באשראי עבור מודעת האבל וביקש את מספר כרטיס האשראי שלה, לכאורה כדי לחייב אותה עבור השירות. הפונה הסביר לאישה המבוגרת כי "הם לא שומרים את מספרי כרטיסי האשראי".
האלמנה ביקשה מהפונה שיתקשר שוב אחר הצהריים, כשמישהו מילדיה יהיה נוכח, אך המתקשר האלמוני ניתק. לאחר שהאלמנה עדכנה את המשפחה לגבי השיחה שקיבלה, נציג המשפחה עו"ד יגאל לוי, יצר קשר עם מחלקת המודעות של העיתון, שיתף אותם במקרה ונענה באופן חד־משמעי שהשיחה שהאלמנה קיבלה לא התבצעה מהעיתון, שכן לפי נוהלי העיתון ככל שיש בעיה עם תשלום על מודעה, ישנה התראה מיידית שמטופלת בו במקום, עוד טרם פרסום המודעה.
"למרבה המזל, במקרה זה האלמנה לא נתנה למתקשר את מספר כרטיס האשראי ומיהרה לעדכן את בני המשפחה שלה", אומר עו"ד לוי ומזהיר: "חשוב שהציבור יהיה מודע לנושא ושבני המשפחה ישוחחו על כך עם האוכלוסייה המבוגרת, כדי למנוע מהנוכלים להצליח במזימתם המכוערת".