15 אלף שקלים תבע תושב לוד מעיריית נס ציונה, כפיצוי על כך שעיקלה את חשבון הבנק שלו וגרמה לו עוגמת נפש. תביעתו של האיש התקבלה, אך השבוע כבר הגישה עיריית נס ציונה ערעור על ההחלטה וטענה כי התושב התמהמה במשלוח קבלה שתוכיח כי הדוח שולם, ולכן חשבונו עוקל, בהיעדר הוכחה ששילם את הדוח.
1 צפייה בגלריה
דו"ח חניה
דו"ח חניה
דו"ח חניה
(צילום: רועי אלמן)
קראו גם:
מכתב הערעור עולה כי בשנת 2015 חנה האיש בנס ציונה וקיבל דוח חניה בסך מאה שקלים. בשל כשל טכני, הודבקה פתקית עם מספר דוח המקור ונוצר דוח נוסף במערכת, דוח שהיה למעשה פיקטיבי וללא פרטים או מידע על העבירה שבגינה נרשם הדוח המקורי.
שבועיים לאחר מכן שילם האיש את הקנס בדואר, אך בלי לדעת שבעצם שילם את הקנס עבור הדוח שהונפק בטעות. במערכת של עיריית נס ציונה נרשם עם זאת שהדוח עדיין לא שולם, ולאיש נשלחה תזכורת לתשלום הקנס.
בעקבות קבלת ההודעה התקשר האיש לעירייה וטען בתוקף כי הדוח שולם. בעיריית נס ציונה טענו כי האיש הצהיר שישלח את הקבלה בפקס, אך לא עשה כן.
לאחר כמעט שנה נשלחה לאיש התראה לפני פנייה להוצאה לפועל. בעירייה טוענים כי הוא שב ופנה אליהם, הבטיח לשלוח את הקבלה, אך משלא עשה כן גם אחרי עוד כמה התראות עוקל חשבונו, ובו 313 שקלים.
העירייה טענה בערעורה כי האיש התעלם מבקשותיה להציג את הקבלה, וכי רק לאחר הטלת העיקול, הוא סיפק את הקבלה והטעות התגלתה.
בערעור טוענים נציגי העירייה כי בית המשפט שגה בהחלטתו כשקיבל את תביעת האיש, שכן בידו בלבד היתה האפשרות להבהיר את הטעות, והוא נמנע כביכול מלעשות זאת, בניסיון להתעשר על חשבון הקופה הציבורית.