כשעליזה מזרחי סיפרה לתלמידים שלה בחטיבת ביניים "דה שליט א'" ברחובות שהיא רוצה ליצור קבוצת אקטיביזם סביבתי, הם קפצו על ההזדמנות. מאז הם מרצים, מעלים מודעות, לוקחים חלק בהגשת עררים על כריתות עצים ומסייעים בתחזוקת גינת רנה סמילנסקי בעיר.
1 צפייה בגלריה
המורה עליזה מזרחי והתלמידים מרחובות
המורה עליזה מזרחי והתלמידים מרחובות
המורה עליזה מזרחי והתלמידים מרחובות
(צילום: באדיבות חטיבת דה שליט)
קראו גם:
מזרחי, מורה ורכזת מדעים בחטיבת דה שליט, עברה קורס פעילי סביבה ב"מרכזים לצדק חברתי" בעיר. בשלב מסוים היא שמעה כי בכנס הארצי יש הרחבה גם לחטיבות הביניים, מה שלא היה עד אותה העת, והיא פנתה לכיתות בחטיבה, מתוכן התגייסו כמה תלמידים וכך קמה קבוצת אקטיביזם סביבתי־בריאותי־חברתי.
הם למדו את הנושא לעומק, שוחחו עם פעילי סביבה מוכרים בעיר, הכינו הרצאות על חשיבות העצים והרצו לכיתות אחרות בבית הספר. בנוסף, תלו שלטים ברחבי בית הספר, לקחו חלק בערר שהתקבל נגד כריתת עץ בגן שלדג בעיר וגם ברחוב משקה, שם אף התקבל הערר, והקימו דף אינסטגרם.
התלמידים המשתתפים: רועי גבאי, ליה גורייבסקי, רפאל טרואן, יואב כהן, איתי פנחס־ליבוביץ, שיר מאיר, מיה נפיודוב, יואב פרוטר, יונת קפלן ויאיר מרבאום, מספרים שבהמשך הם מתכוונים לארגן סיורים ברחובות בנושא עצי מורשת, וכן לבנות סיורים וירטואליים, להמשיך לעקוב אחר רישיונות הכריתה, להמשיך את ההתנדבות בגן רנה סמילנסקי, להעמיק את הידע בתחום ולהעבירו הלאה.
עוד ציינו חברי הקבוצה, כי הם הופתעו מהסיבות לכריתות העצים ומהעובדה שהמידע נגיש וגלוי באתר העירוני לכל אחד, אך רבים לא יודעים על כך.
"אנחנו ממשיכים עם זה, אנחנו מתכוונים להגיע לכנס ולא להפסיק", אומר רועי גבאי.
כל העדכונים - חדשות רחובות