בשורה טובה לתושבי שכונת שעריים: חברי מועצת עיריית רחובות אישרו אתמול (ראשון) תוכנית התחדשות עירונית בשכונה, שתועבר לקידום במסגרת הותמ״ל (הוועדה הארצית לתכנון ולבניה של מתחמים מועדפים לדיור).
גבולות התוכנית הפעם בתחום השכונות הוותיקות: בין הרחובות הרצל-אפרים זק״ש-יצחק מוגזח-סעדיה גאון בשכונת שעריים הובאה על ידי ראש העירייה רחמים מלול המחזיק גם את תיק ההנדסה.
2 צפייה בגלריה
שכונת שעריים
שכונת שעריים
שכונת שעריים
(צילום: אבי מועלם)
התוכנית משתרעת על שטח של כ-22 דונם, אשר כיום מכילים כ-128 יחידות דיור. בהתאם לתכנון, בסופו של דבר ייבנו על השטח כ-530 יחידות דיור, 8000 מ״ר תעסוקה ומסחר, 7,500 מ״ר שטחי ציבור, וכ-4 דונם של שטח ציבורי פתוח.
במשך חמש השנים האחרונות התוכנית קודמה אל מול הוועדה המחוזית, וכעת היא צפויה להיות מקודמת בקצב מהיר יותר, עם העברתה לותמ״ל.
ראש העירייה, רחמים מלול: "מדובר בתוכנית חשובה אשר עד כה התנהלה בהליכים הרגילים ואיננו שבעי רצון מקצב הטיפול בה. על מנת לזרז את תהליך חידוש השכונה לטובת התושבות והתושבים, בקשנו להעביר אותה לותמ״ל - אשר מקדמת במהירות יחסית תוכניות כגון אלו. כעת, עם קבלת אישור מועצת העיר לכך, נוכל לפעול ולחדש את האזור לרווחת התושבים".
2 צפייה בגלריה
ישיבת מועצת עיריית רחובות
ישיבת מועצת עיריית רחובות
ישיבת מועצת עיריית רחובות
(צילום: עיריית רחובות)
חבר מועצת העיר גיא צור מחזיק תיק ההתחדשות העירונית, אמר כי שכונת שעריים "בראש שמחתנו וליבנו, מהווה סמל לאחת מהשכונות המעצבות את העיר רחובות תשנה את פניה אל העתיד. זהו המסר המהדהד היוצא מכאן בתום ישיבת מועצת העיר שאישרה את קידום התכנית להתחדשות עירונית בשכונה. העברתה אל הותמ"ל לא רק שתקדם באופן מהיר יותר מן התכנון אל הביצוע את התכנית אלא גם תסמל את חשיבותה של השכונה בחזון הפיתוח של העיר כולה".
בישיבת המועצה אושרה גם הצעתו של חבר המועצה גיא צור לחיזוק הקשר בין העירייה ומוסדותיה למוסדות ההשכלה הגבוה בדגש על התחום המדעי.
בהצעה לסדר נכתב: "עיריית רחובות תפעל ותעצים את פעילותה בתחום המדע ע"י הנגשתו לתושבי העיר וחיזוק שיתופי הפעולה עם המוסדות המדעיים בתחומה. ותיטול חלק פעיל באירועים כמו ליל המדענים, תקדם פסטיבלי מדע ועוד".
עוד בטרם הישיבה הגיעו לרחבת העירייה סקייטרים, כדי להביע נוכחות בישיבת המועצה ולהזכיר לעירייה שהם מחכים לסקייטפארק. את השאילתא בנושא הגישה למועצה, עו"ד קארין ברגינסקי. במהלך הישיבה טען ראש העירייה טען שמדובר על הוצאה כספית גדולה וכי הנושא עדיין נבחן.
פורסם לראשונה: 09:32, 01.06.20