לישיבת המועצה שתתקיים היום (ראשון) בערב מתכננים להגיע סקייטרים במחאה על כך שאין התקדמות עם הסקייטפארק שהובטח להם לטענתם לפני הרבה זמן. "שיראו שאנחנו עוד פה ומחכים", הם אומרים.
1 צפייה בגלריה
עמית לוריה
עמית לוריה
עמית לוריה
(צילום: פרטי)
בחודש דצמבר האחרון התקיים הפנינג שיתוף ציבור של העירייה עם התושבים בנושא שבילי אופניים ברחבי העיר רחובות. להפנינג החליטו להגיע גם סקייטרים מהעיר במחאה על כך שלא נבנה עדיין סקייטפארק בעיר, למרות הבטחות שונות לאורך השנים. הסקייטרים פגשו את ראש העירייה לכמה דקות באירוע שיתוף הציבור והוא הקשיב לבקשותיהם, אך מאז, כך הם מספרים, לא התקדם דבר.
עמית לוריה, תלמיד כיתה ד' בבית הספר רמון ברחובות, היה זה שיזם את מפגש הסקייטרים מחוץ לאירוע שיתוף הציבור והוא גם מוביל את מפגש הסקייטרים כעת מול ישיבת המועצה. "אני ועוד הרבה סקייטרים, אין לנו ממש מקום. רוב האנשים עושים את זה בכביש וזה ממש מסוכן ויכולים להיפגע, זו הסיבה שבגללה רוצים סקייטפארק", מסביר עמית ומסביר שכיום סקייטרים מרחובות נוסעים לראשון לציון בעיקר ופארקים נוספים באזור המרכז. "הרבה אנשים מתכננים ללכת להיכל התרבות ובעצם להילחם על הסקייטפארק", הוא ממשיך. "פארקים אחרים מפוצצים, יש שם מלא אנשים וזה רק מראה על הביקוש שיש לזה".
רגע לפני שהקורונה נכנסה לחיינו הגישה חברת המועצה עו"ד קארין ברגינסקי שאילתה למועצת העיר שכותרתה: "מהו המועד הסופי להקמת סקייטפארק?". בשאילתה כתבה כי הרוכבים כיום נוסעים במדרכות ובכביש ומסכנים את עצמם ואת הסביבה. "לאחר פניות רבות של תושבים ופגישות עימם, לטענתם הנושא נידון עשרות פעמים, הוכנו מצגות אין ספור, התקיימו מפגשים וכל פעם הנושא נדחה, כשברקע הבטחה באוויר שבקרוב יבנה הפארק המיוחל", כתבה.
ברגינסקי ציינה כי ישנם 30 מתקנים ברחבי הארץ, לרבות ראשל"צ, אשדוד, גדרה, לוד, רמלה, מזכרת בתיה וחולון באזורינו, עוד בשנת 2008 התקיימה פגישה בנושא עם ראש העיר דאז שוקי פורר, בשנת 2010 התקיים אירוע ציבורי בנושא ושוב התקיים אירוע ציבורי דומה בשנת 2012. בשנת 2014 התקיימה פגישה עם נציג הספורט של עיריית רחובות ובשנת 2018 הרוכבים פגשו את חבר המועצה מתן דיל, בשנת 2019 נפגשה ברגינסקי עם הרוכבים ועם מתכנני הפארק, ביוני של אותה שנה אף התקיים סיור בשטח לאחר פרסום כי הפארק עומד להיות מוקם אך מאז, למרות פגישות ומכתבים רבים שנשלחו בנושא, דבר לא התקדם.
"ניכר כי יותר מ-12 שנים מבטיחים לתושבים שיקום סקייטפארק ונראה כי הגיע זמן לתת תשובה לשאלה אחת והיחידה: מהו המועד הסופי להקמת הסקייטפארק?", שואלת ברגינסקי ומציגה 750 חתימות שנאספו בנושא, מתוכן 300 של ילדים.
מעיריית רחובות נמסר: "עיריית רחובות הקימה בשנים האחרונות עשרות גינות ופארקים חדשים בהיקפים של מאות דונמים ובעלות כוללת של עשרות מיליוני שקלים. תכנית העבודה של אגף גנים ועיצוב הסביבה לשנים הקרובות כוללת את הקמתן של גינות ופארקים נוספים ברחבי העיר, הכול בכפוף למגבלות התקציביות הקיימות.
"הבקשה להקמת סקייטפארק עירוני עלתה מספר פעמים בעבר והובטח לפונים שהנושא ייבחן, אך בשום שלב לא הייתה כל הבטחה להקים פארק כזה בעיר. כמו כן, עלתה אופציה לשלב סקייטפארק בפארק האקסטרים שמתוכן להיבנות בשכונת רחובות הצעירה, אך הנושא עדיין נמצא בבדיקה ולא התקבלה החלטה. עלות ההקמה של סקייטפארק הינה למעלה מ-5 מיליון שקלים ושאלה גדולה מרחפת מעל מספר המשתמשים הפוטנציאליים בפארק כזה. אנו קשובים לפניות התושבים ולבקשותיהם, אך עושים זאת תוך הפעלת שיקול דעת וגילוי אחריות מרבית לכסף הציבורי".