למרות המתווה המאפשר פתיחה של חלק ממוסדות החינוך בארץ כבר מחר (חמישי), העיר רחובות אינה עונה על הקריטריונים. כרגע ילדי העיר יישארו בבתים. עד כמה אנחנו רחוקים מהיעד?
1 צפייה בגלריה
הילדים והמסכים בימי קורונה
הילדים והמסכים בימי קורונה
נשארים בבית
(צילום: shutterstock)
בהתאם להחלטת הממשלה בדבר חידוש פעילות מוסדות החינוך בישראל, ביום חמישי לא ייפתחו ברחובות גני הילדים ובתי הספר.
קראו גם:
בישיבת הממשלה נקבע כי הלימודים יתקיימו רק ביישובים המסווגים כירוקים או צהובים , או ביישובים מסיווג "כתום" בציון 6.5 לכל היותר, שבהם שיעור המחוסנים מגיל 50 ומעלה עומד על 70% ויותר.
בהתאם לנתונים שנמסרו הבוקר (רביעי) ע"י משרד הבריאות, ברחובות שיעור המחוסנים מגיל 50 ומעלה הוא אמנם 77% אך ציון העיר עומד על 6.96 , וכעת נותר לעשות מאמץ משותף כדי לרדת ל6.5 כדי להביא לפתיחת שנת הלימודים.
בהתאם להחלטת הממשלה, רק בערים עם 200,000 תושבים ויותר- ניתן גם לפתוח את הלימודים על פי מפתח השכונות, וברחובות מספר התושבים העדכני עומד על 156,000 איש.
בגנים ובכיתות א- יב יתקיימו מפגשים חברתיים- ייעוציים של 9 תלמידים במרחבים הפתוחים בבית הספר ובגן.
ראש העירייה, רחמים מלול: ״ציוננו ברמזור הוא 6.9 הבה נעשה עוד מאמץ קטן לרדת ל-6.5 ונוכל לפתוח את המערכת כיון שאחוז המתחסנים בעיר גבוה מהנדרש. שוב מתגלה כי רק בערבות הדדית נוכל לנצח את הקורונה. בואו נשפר את ציון העיר יחד! על כולנו לגלות אחריות אישית כדי שנוכל, יחד, לשפר את ציון העיר ולהביא לפתיחת מערכת החינוך העירונית. הקפידו על הנחיות הזהירות במשנה תוקף, ולכו להתחסן! רק כך נוכל לחזור לשגרה של ההורים והילדים בעיר. בינתיים אנו נערכים ליום שבו תיפתח מערכת החינוך בעיר״
זוהר בלום, ממלא מקום ראש העירייה, מחזיק תיק החינוך: ״על אף שהתחלנו בהיערכות לפתיחת הלימודים בעיר, לצערנו ציון העיר ושיעור המתחסנים אינם מאפשרים זאת. כעת אנו עוסקים בהיערכות ליום שבו ניתן יהיה לפתוח את הלימודים, כך שנהיה מוכנים מיידית לפתיחת מערכת הלימודים העיר״.
לעדכונים - חדשות רחובות