"אופרה גורמה", מופע מוזיקלי ייחודי בנימה קולינרית, מגיע להיכל התרבות רחובות בכיכובם של סולני הקשר הווקאלי וינה-תל אביב והתזמורת הקאמרית הישראלית, בניצוחו של יזהר קרשון, בבימויה של רוזמרי דנצינג ועם כוריאוגרפיה של יצחק בן מאיר.
2 צפייה בגלריה
אופרה גורמה
אופרה גורמה
אופרה גורמה
(צילום: שלום בוהארון )
בתוכנית הערב האופרה הקומית "המשרתת האדונית", מאת ג'ובאני בטיסטטה פרגולזי, ו"קנטטת הקפה" מאת יוהאן סבסטיאן באך.
בשתי היצירות מככבים משקאות עתירי קפאין שכבשו את אירופה בסערה, משקה השוקולד שהגיע ממרכז אמריקה והקפה שהגיע מהמזרח המוסלמי.
קראו גם:
השוקולד היה בתחילתו משקה שמזוהה עם החברה הגבוהה והבורגנות העולה. כבר באריה הראשונה של "המשרתת הגבירה", מוזכר שיקוי השוקולד, כשאוברטו העשיר דורש במפגיע, כי המשקה יוגש לו בשעה קבועה.
בעלילת "המשרתת האדונית", סרפינה, המשרתת הצעירה של אוברטו שולטת על משק הבית ועל חייו של אוברטו. היא מצווה על טבחי הבית להכין סעודת נישואין לה ולאוברטו.
בעוד הטבחים והאופים עוסקים במלאכה, סרפינה מפעילה את קסמיה ואת תחבולותיה בעזרתו של המשרת וספונה כדי לשכנע את אוברטו לשאת אותה לאישה. ספוילר: זה מצליח! תהיה חתונה!
ארוחה איטלקית תוכן בזמן אמת במטבח שיוקם על הבמה.
2 צפייה בגלריה
אופרה גורמה
אופרה גורמה
אופרה גורמה
(צילום: שלום בוהארון )
סרפינה: אפרת אשכנזי, סופרן ,אוברטו: סמואל ברלד, בריטון, וספונה המשרת: יואל לנדסהוט, שחקן קומיקאי.
דרכו של הקפה אל פסגת הפופולאריות לא הייתה קלה. ב"קנטטת הקפה", מזועזע האב האדון שלנדיאן, מכך שבתו פוקדת את בתי הקפה. מתברר, שהבת ליזי חשה את דופק התקופה, בעוד אביה נותר מאחור. כמו בכל דור גם בתקופת באך, בתחילת המאה ה-18 היה קיים פער דורות, וצעירים לעגו לזקנים בעלי הדעות המיושנות.
בעלילת "קנטטת הקפה" , מתפרץ שלנדריאן הבורגני המכובד אל בית הקפה ומחפש את ליזי בתו. כל יום מתחמקת ליזי מהבית אל בית קפה סמוך לשתות קפה, משקה חדש ואופנתי. בעיני אביה, זוהי הפקרות בלתי נסלחת, שאישה צעירה יוצאת לבדה לבית הקפה וצורכת את המשקה המעורר, הייצרי והממכר. הוא תופס את ליזי בדיוק ברגע שהמלצר עומד למזוג לה כוס קפה. שלנדריאן עושה סקנדל לעיני אורחי בית הקפה. הוא מאיים על בתו ומזהיר אותה שעם התנהגות שכזאת היא לעולם לא תמצא לה חתן. הוא אינו יודע שהחתן המיועד נמצא במקום, הוא לא אחר מאשר הבעלים של בית הקפה.
ליזי: אביגיל גורטלר הר-טוב, סופרן, שלנדריאן: סמואל ברלד, בריטון, המספר/עיתונאי: אושר סבג, טנור
גברת שלנדריאן: אפרת אשכנזי, בעל בית הקפה: יואל לנדסהוט.
הקשר הווקאלי וינה-תל אביב- את עמותת "הקשר הווקאלי וינה-תל אביב" הקימו ב 2013 - הזמרת סילביה גרינברג מווינה, מאסטרו דייוויד ארונסון מהאופרה הממלכתית של ווינה והזמרת הישראלית רוזמרי דנציגר. העמותה נטלה עליה לטפח זמרות וזמרים מקצועיים בראשית דרכם על פי סטנדרטים בינלאומיים גבוהים. העמותה מקיימת קשרי עבודה עם מוסדות מוזיקאליים וינאיים ויוזמת חילופי אמנים צעירים. גולת הכותרת של פעילות העמותה היא מתן במה מקצועית לאומנים הצעירים מתוך שיתוף עם תזמורות ישראליות מובילות.
יום ד', 1 ביוני 2022, בשעה 20:30 היכל התרבות רחובות