יוזמה מפתיעה ברחובות: העירייה פרסמה מכרז לרכישת חשמל מיצרן פרטי כדי להוזיל את עלויות החשמל.
1 צפייה בגלריה
חשמל כשר?
חשמל כשר?
חשמל פרטי?
(צילום: shutterstock)
העירייה באמצעות הל"ר ממשיכה בקידום פרויקטים חדשניים ויזמיים לצמצום הוצאותיה. מדי שנה צורכים מתקני העירייה סך של כ־30 מיליון קוט"ש בשנה. ה"צרכנים" הגדולים, בחלוקה לפי מאפיינים: מבנה העירייה, מוסדות חינוך, מבני ציבור שונים, אולמות ומגרשי ספורט.
קראו גם:
העלות השנתית של החשמל שהעירייה משלמת לחברת החשמל בשנה היא כ־11 מיליון שקלים. ראש העירייה רחמים מלול הנחה לתת עדיפות לקידום פרויקטים של התייעלות וחיסכון אנרגטי. הסיבות הן ערכי שמירה על הסביבה וגם רצון לחסוך בכספי ציבור.
מי הם צרכני החשמל הכי גדולים בעיר?
מבנה העירייה
מוסדות החינוך
מבני ציבור
אולמות ומגרשי ספורט
העירייה מנהלת מגוון פרויקטים בתחומי התייעלות אנרגטית, ביניהם פרויקט סולארי יזמי על גבי מבני הציבור, הצבת עמדות טעינה כפולות לרכבים חשמליים והחלפת תאורת הרחוב לתאורת לד חסכונית.
כעת מנכ"ל החברה ניסים סלמן וסמנכ"ל הפיתוח העסקי עדי מוטולה מעוניינים לקדם רכישת חשמל מיצרן פרטי, מהלך שיוזיל את עלויות החשמל של העירייה. תוך כ־18 חודשים ממועד סגירת המכרז צפוי המהלך להביא לחיסכון של מלש"ח בשנים הקרובות.
מלול: "בעידן של מאבק על הסביבה והיכולת הטכנולוגית לחסוך באנרגיה, ומנגד הוצאה גבוהה מדי לטעמנו בתעריפי החשמל, ביקשתי לתת עדיפות לטיפול בנושא זה. בימים אלה אנו יוצאים למכרז אשר יחסוך מאות אלפי שקלים בשנים הקרובות לקופת העירייה".
מנכ"ל הלר, ניסים סלמן: "הכסף על הרצפה ואין סיבה שלא להרים אותו ולהשתמש במשאבים שהתפנו למטרות ציבוריות אחרות".
לעדכונים - חדשות רחובות