ביום ראשון השבוע פרסם סגן ראש עיריית רחובות והמתמודד לתפקיד ראש העירייה בבחירות המקומיות הקרובות, יניב מרקוביץ' הודעה מטעמו, ולפיה יוזמה פרטית שלו הביאה לעיר את מיזם 'נעים בסופ"ש'. זאת לדבריו, לאחר שקיים פגישה בנושא עם ראש עיריית תל אביב – יפו, רון חולדאי, וסגר עימו את הפרטים.
4 צפייה בגלריה
נעים בסופ"ש, גם בנס ציונה
נעים בסופ"ש, גם בנס ציונה
נעים בסופ"ש. בנס ציונה לא ברחובות
(צילום: עיריית תל אביב)
עוד דיווח מרקוביץ לתושבים כי תחנת העלייה לקו המיוחד בו עושים שימוש אלפי תושבים מרשויות מקומיות רבות באזור המרכז והשפלה, תהיה בפארק המדע.

קראו גם:

ההבטחה הזו התבררה כבעייתית לאחר שסגנית ראש עיריית תל אביב, חברת המועצה (מרצ) מיטל להבי, הודיעה לו כי ההצטרפות למיזם אפשרית רק בתום הצבעה ורוב בנושא במועצת עיריית רחובות. פעולה שלא נעשתה. כך שלמעשה עיריית רחובות לא הצטרפה למיזם, והודעת מרקוביץ' הפכה לא רלוונטית.

4 צפייה בגלריה
 יניב מרקוביץ'. "כולנו אחים"
 יניב מרקוביץ'. "כולנו אחים"
יניב מרקוביץ'. הצהרה אמיצה ומבוכה
(צילום: אבי מועלם)

אם לא די בכך, בעקבות המחלוקת שנוצרה בנושא, הוחלט על ידי עיריית תל אביב – יפו, היוזמת של מיזם 'נעים בסופ"ש', כי התחנה בפארק המדע, שתוכננה להיות תחנת המנוחה של נהגי 'נעים בסופ"ש', תועבר לעיר השכנה, נס ציונה.
"המיזם שלנו נועד מלכתחילה לייצר קונצנזוס בערים בהן הוא פועל, לכן המסלולים נקבעים בשיתוף פעולה עם גורמי מקצוע, ותקציב ההפעלה מאושר במועצה, זה הכלל", מסבירה להבי ומוסיפה: "הצטערתי לשמוע שהבחירה בפארק המדע ברחובות כתחנת קצה, נקודת מנוחה לנהג שלנו, הפכה לכלי ניגוח פוליטי, ולכן, משבת הקרובה, תועתק התחנה לקניותר בנס ציונה, לטובת הנוסעים תושבי העיר ששותפה במיזם".

4 צפייה בגלריה
מיטל להבי
מיטל להבי
מיטל להבי. "המיזם נועד לייצר קונצנזוס"
(צילום: ריאן)

"נעים בסופ”ש" הוא מערך היסעים הפועל חינם בסופי השבוע ומחבר בין 11 רשויות: גבעתיים, הוד השרון, כפר סבא, מודיעין-מכבים-רעות, קריית אונו, רמת השרון, שוהם, מבשרת ציון ותל אביב-יפו, והאחרונה שהצטרפה אליו היא העיר השכנה נס ציונה.
איטל בציר אלשיך, העומדת בראש רשימת 'רחובות חופשית' המתמודדת בבחירות הקרובות, שיזמה והובילה, עם חבריה לרשימה, מיזם תחבורה ציבורית חברתי בימי שבת הנושא את השם 'שבוס', הפועל בעיר מזה כחודש, הגיבה על התנהלותו של מרקוביץ ואמרה בתגובה: "'רחובות חופשית' ומאוחדת תמשיך להוביל את הגוש הליברלי ולהוכיח את עצמנו במעשים ולא בדיבורים. כאלה אנחנו, כך נמשיך לפעול".

4 צפייה בגלריה
פארק המדע, תחנת הרכבת רחובות
פארק המדע, תחנת הרכבת רחובות
פארק המדע. התחנה הועתקה לנס ציונה
(צילום: אבי מועלם)

ממטה יניב מרקוביץ׳ ראש רשימת ׳רחובות אחת׳ והמועמד לראשות עיריית רחובות נמסר בתגובה:
"רשימת רחובות אחת בראשותי פועלת למען רוב תושבי רחובות המעוניינים בעיר ליברלית שיוונית וחופשית. במסגרת תפקידי כמחזיק תיק חזות העיר בחמש השנים האחרונות, פעלתי רבות ואמשיך לפעול, למען רחובות טובה יותר עבור תושביה.
"נושא התחבורה העירונית הציבורית בשבת הוא נושא משמעותי וחשוב עבור בוחרי ולכן התחייבתי לפעול בעניין כמובן תוך התחשבות בכל מרקמי האוכולסיה. על מנת לחבר את כל תושבי העיר למקומות הבילוי וחופי הים ולאפשר לכולם חופש תנועה גם בשבת, הגענו לסיכום להוסיף תחנה להעלאת נוסעים בפארק המדע ברחובות, תחנה שהיתה חלק מהקו של נס ציונה אך נועדה לשרת גם את תושבי רחובות שבשלב זה לא הצטרפה למיזם. התחנה הזאת התווספה לאפליקציות השונות והיתה צריכה לפעול מפארק המדע כבר בסופ״ש הקרוב. צר לי שמיטל להבי ביטלה את זה.
"כך נפגע הציבור הרחובותי כולו. כשאבחר לראשות העיר אפעל להקים תחבורה ציבורית בשבת בצירי התחבורה המרכזיים, תוך התחשבות בכל מרקמי האוכלוסיה בדיוק כפי שהתחייבתי לעשות".