רחמים מלול. זהר בלום. מתן דיל. יניב מרקוביץ'. מי מביניהם יהיה ראש העיר הבא של רחובות? ב-27 לפברואר נצא אל הקלפיות ונכריע. אבל, רגע לפני - כדאי שתדעו איך הם מתכוונים להתמודד עם הסוגיות הכי בוערות ברחובות. אנחנו ב"מיינט רחובות" שאלנו הכל, והתשובות מעניינות.

"אקים קואליציה מקיר לקיר" // רחמים מלול


4 צפייה בגלריה
רחמים מלול
רחמים מלול
רחמים מלול
(גיא קרן)

קצת פרטים אישיים: ראש עיריית רחובות משנת 2009, בן 78, נשוי ואב לשבעה, מתגורר בשכונת שעריים.
רחובות עבורי: "היא הבית. הייתה לנו כאן עיר קטנה וגרעונית שהתקשתה להחזיק את הראש מעל המים, כולנו יודעים שאנחנו כבר לא במקום הזה היום".
תפקידים שמילאת ברשות המוניציפלית: "בבחירת של שנת 2003 התמודדתי למועצת העיר רחובות וזכיתי לכהן כחבר מועצה, אחרי שהייתה לי קריירה ארוכה בפוליטיקה הארצית. הייתי לסגן ראש העיר וממלא מקום ראש העיר וכמובן מאז 2009 ראש העיר".
מהי הסוגייה הכי בוערת כרגע וכיצד תטפל בה?
"אחדות. לפני השביעי לאוקטובר המדינה הייתה קרועה בין ימין ושמאל, בין דתי וחילוני, בין אדם בצבע אחד ובין אדם בצבע אחר, הרגשנו את זה היטב גם בעיר שלנו וקיבלנו סטירה מצלצלת לפני ארבעה חודשים ואסור לנו לשכוח אותה, אנחנו חייבים לפעול יחד כי כשאנחנו עושים זאת אי אפשר לנצח אותנו, בשום תחום".

קראו גם:

מהו ההישג הכי משמעותי שלך בעשייה הציבורית השנה?
"לפני כמה שבועות הפתיעו אותי בלשכה נציגים של מטה משפחות החטופים ברחובות כדי לתת לי אות הוקרה. מאז השביעי לאוקטובר לא נחתי כדי לסייע ככל הניתן ואנחנו ממשיכים לעשות זאת, למען משפחות החטופים ככלל ולמען שני החטופים שלנו מהעיר. התרגשתי מהמעמד, כל הפעילות למענם נעשית מעומקי הלב הכואב את כאבם, כאבא וכסבא, אני מזדהה איתם וכראש עיר אני חש אחריות לפעול כדי להחזיר אותם הביתה".
מה רצית לעשות ולא הספקת?
"יש כיום תוכניות רבות שהחלו לקרום עור וגידים, למשל תוכנית אב להתחדשות עירונית שכוללת שכונות רבות בעיר ושדרוג תשתיות. לעשות עוד ולקבע את המעמד של רחובות כעיר שהכי טוב לחיות בה בישראל".
תחבורה ועסקים בשבת – עמדתך?
"יש ברחובות סטטוס קוו. העיר לא סגורה בשבת. אם היו אנשים שפחדו מהכיפה שלי וחשבו שאהפוך את רחובות למשהו אחר, הם מזמן התבדו. לגבי תחבורה ציבורית, היו מיזמים שעשו זאת והביקוש לא היה גדול כמצופה, אך אני לא מנעתי את המיזמים ולא אמנע אחרים, בעיר שלנו יש קהילות מגוונות ולכולם יש מקום, הוכחתי זאת במעשים, לא בדיבורים".
כיצד תפעל בנושא הביטחון?
"יש לנו חמ"ל מקצועי וקיבלנו על כך גם את פרס המוכנות מטעם פיקוד העורף ואני מתכוון להמשיך באותו הקו – לדאוג שכל תושב ותושבת מהעיר שלנו יהיו מוגנים".
אם לא תיבחר?
"עשייה ציבורית תמיד תהיה חלק מחיי. אני יכול להשפיע יותר כראש עיר, אך תמיד אמשיך לשרת את רחובות".
ואם כן - מה הדבר הראשון שתעשה?
"אקים קואליציה מקיר לקיר – קואליציית אחדות למען המשך העשייה בכל התחומים".
אם לא פוליטיקה, היית עוסק ב...?
"חינוך והוראה".

"תשתיות וניקיון לפני הכל" // זוהר בלום


4 צפייה בגלריה
זוהר בלום
זוהר בלום
זוהר בלום
(גיא כושי ויריב פיין)

פרטים אישיים: בן 57, נשוי לחני ואב לעומר וטל.
רחובות עבורי: "עיר מיוחדת עם אוכלוסייה האיכותית והטובה ביותר במדינת ישראל. מגוונת ופלורליסטית עם תושבות ותושבים שיודעים לחיות אחד עם השני בסבלנות וסובלנות".
תפקידים שמילאת ברשות המוניציפלית: סגן ומ"מ ראש העיר רחובות, מחזיק תיק החינוך, מחזיק תיק הקליטה, יו"ר הרשות העירונית למלחמה בסמים ואלכוהול, יו"ר הדירקטוריון רשת המתנ"סים "חוויות" ויו"ר תכנית הדרך החדשה לבני הקהילה האתיופית.
הסוגייה הכי בוערת כרגע וכיצד תטפל בה?
"חד משמעית נושא תשתיות וניקיון. יש לי תוכנית סדורה לטיפול בבעיות הניקיון ולשיקום התשתיות והיא תכלול, בראש ובראשונה, שינוי "ברוח המפקד", אני מתכוון לצאת כל בוקר ב-05:00 לסייר בעיר עם מפקחי הניקיון כדי להתחיל את היום בשטח עם עיר נקייה ומצוחצחת. דבר נוסף, מדיניות האכיפה ללא פשרות כנגד פורעי חוק שמזהמים את הסביבה ואדאג להטעמת טכנולוגיות חדישות ורכישת מיכון לניקיון העיר. לא ייתכן שבמאה ה-21 ינקו את העיר עם מטאטא רחוב שבור".
ההישג הכי משמעותי שלך בעשייה הציבורית השנה?
"במסגרת תפקידי כמחזיק תיק החינוך, הובלתי את מהפכת החינוך בעיר שזכתה להכרה עם פרס החינוך הארצי לשנת 2021, בפעם הראשונה והיחידה ב-133 שנותיה של רחובות.למרות מלחמת "חרבות ברזל" שעצרה את שגרת חיינו, המשכתי לקדם את הקמת ביה"ס בראשית וביה"ס למחוננים שנבנה על ידי כספי תרומות מרחבי העולם שאני השגתי עבור פיתוח דור העתיד של רחובות".
מה רצית לעשות ולא הספקת?
להפוך את רחובות לבירת המדע של ישראל.
תחבורה ועסקים בשבת – עמדתך?
"אני מאמין במדיניות ליברלית ושיוונית לכולם ולפיכך, אדאג לפעילות תרבותית ותחבורה ציבורית בכל ימות השבוע, במקומות המתאימים לכך. כמו כן, אדאג לשוויוניות מלאה בין גופים דתיים לגופים חברתיים בנושא הקצאת הקרקע. אשמור על זכויות המיעוט אך גם אעמוד על כך שזכויות הרוב יישמרו בקפדנות".
כיצד תפעל בנושא הביטחון?
"אפעל, קודם כל, לממ"ד לכל תלמיד. אמגן את כל בתי הספר בעיר ב-5 השנים הקרובות. אקים חטיבת ביטחון עירונית שתשלב בין חברי כיתות הכוננות, משמר השכונה והשיטור העירונית ותפעל בתיאום עם משטרת ישראל. בנוסף, נקים קרן לשעת חירום שבמסגרתה נגייס תרומות מרחבי העולם על מנת שנוכל, במקרה חירום, להעניק סיוע מיידע לתושבים.
אם לא תיבחר?
"אמשיך לשרת את הציבור הרחובותי על הצד הטוב ביותר ולתרום לו מיכולותיי וניסיוני שלי ושל חברי סיעת "החינוך בראש".
ואם כן - מה הדבר הראשון שתעשה?
"עצירה וחשיבה מחדש של כל התכניות".

"אוביל מהפכה בשירות לתושב" // מתן דיל


4 צפייה בגלריה
מתן דיל
מתן דיל
מתן דיל
(שרון גבאי)

פרטים אישיים: בן 41, נשוי לאפרת ואבא לעלמה, הלל, יהונתן ועברי (והכלב מילקי). מתגורר בשכונת רחובות המדע.
רחובות עבורי: היא מיקרוקוסמוס של החיים כאן בארץ. אנשים ונשים מכל הצבעים והעדות, צברים ועולים חדשים, חילונים ודתיים, אנשי ימין ושמאל ומה שביניהם, כאלו שאוהבים מרחבים פתוחים וכאלו שאוהבים להישאר בדלת אמותיהם, רווקים וזוגות צעירים, הורים לילדים וסבים לנכדים, כולנו רקמה אנושית אחת חיה.
תפקידים שמילאת ברשות המוניצפלית: סגן ראש העיר, יו"ר חגיגות ואירועי ה-120 לרחובות, מחזיק תיק הנוער והצעירים, מחזיק תיק הלוגיסטיקה ומ"מ יו"ר ועדת המשנה לתכנון ובנייה".
מהי הסוגייה הכי בוערת כרגע וכיצד תטפל בה?
"הדבר הבולט ביותר בכל תחום הוא שהעירייה פועלת ללא תכנית מסודרת, לתושבים אין מענה יעיל או מענה בכלל ויש לבצע מהפכה בכל הקשור בשירות לתושב".
ההישג הכי משמעותי שלך בעשייה הציבורית השנה?
השנה אני גאה במיוחד כשאני רואה את העבודות על מתחם המעונות לסטודנטים שיזמתי, נמצאות בתהליך בנייה מתקדם, פרויקט שיביא בסופו של דבר ל-500 יחידות דיור מוזלות עבור הסטודנטים הרחובותיים".
מה רצית לעשות ולא הספקת?
"ילד חמישי".
תחבורה ועסקים בשבת – עמדתך?
"אני מאמין גדול ב'חיה ותן לחיות'. הכיפה שעל ראשי מסמלת את אמונתי הפרטית – את ההחלטות הציבוריות אני מקבל לטובת כלל הציבור הרחובותי. אני מאמין שאפשר לגשר על כל המחלוקות וזו זכות וחובה לחיות ביחד. הדבר ניכר גם בחיי הפרטיים, כשאת אשתי אהובתי אפרת הכרתי כחילונית ולמרות זאת, הקמנו יחד משפחה חמה, אוהבת ומלוכדת. פעלתי בעבר ואפעל גם בעתיד כגשר המחבר בין דתיים לחילונים. דווקא בתקופה מורכבת זו, אני מתחייב לעשות כל שביכולתי כדי להשאיר את השנאה מחוץ לעיר. אני מבטיח זאת והדבר בנפשי".
כיצד תפעל בנושא הביטחון?
"התכנית שלי: מיגון פרטי, לרבות רעיון פורץ דרך אשר מעביר את נטל תכנון הממ"ד מהאזרח לעירייה, מיגון כל מוסדות החינוך בעדיפות עליונה, מיגון ציבורי ומיגון המונים (למקרה של מלחמה רב זירתית) ומענה הולך וראוי למשרתי המילואים ובני משפחותיהם".
אם לא תיבחר?
"איני עוסק בשאלות שעלולות להסתיר לי את המטרה - להיות ראש העיר".
ואם כן - מה הדבר הראשון שתעשה:
"אוביל את מהפכת השירות לתושב. צריך לזכור – העירייה נועדה לשרת את תושביה, ולכן זה הדבר הראשון שהעירייה צריכה לכונן בה".
אם לא פוליטיקה, היית עוסק ב...?
"אבא במשרה מלאה"

"מאמין במעשים, פחות בדיבורים" // יניב מרקוביץ'


4 צפייה בגלריה
יניב מרקוביץ'
יניב מרקוביץ'
יניב מרקוביץ'
(משה כהן)

פרטים אישיים: בן 42, נשוי ואב לילד, מתגורר במרכז העיר.
רחובות עבורי:"זה בית, זה בית העם, זה ריח הפרדסים שגבלו בבית ספר דה שליט בו למדתי. זו משפחה, זה השוק העירוני, החנויות והסוחרים בשעריים, שלולית החורף, התמהיל של האנשים הוותיקים לצד החדשים, השכונות במרכז העיר לצד השכונות החדשות. רחובות זה אני".
תפקידים שמילאת ברשות המוניציפאלית: "כיהנתי כסגן ראש העיר, מחזיק תיק חזות העיר, מחזיק תיק רישוי עסקים, מחזיק תיק פרויקטים וקשרי חוץ, יו"ר איגוד ערים לאיכות הסביבה דרום יהודה, יו"ר חוויות, מקיים את תיק הנוער והצעירים והראשון לכהן בו".
מהי הסוגייה הכי בוערת כרגע וכיצד תטפל בה?
"ההזנחה במיגון מוסדות הלימוד. הסוגייה החברתית הכי בוערת היא חלוקת המשאבים העירוניים בהתאם לצרכי כל הציבורים בעיר ללא העדפת ציבור מסוים. מדובר על הקצאות קרקע, שירותים עירוניים בשבת כגון תרבות ותחבורה תוך שמירה על הסטטוס קוו".
מהו ההישג הכי משמעותי שלך בשנה האחרונה?
"הקפיצה האדירה בטיפוח חזות העיר. יש עוד דרך בניקיון אבל אי אפשר להשוות למצב שהיינו בו. בגנים הציבוריים ובפארקים הובלתי ממש מהפכה כמו גם בשבילי אופניים".
מה רצית לעשות ולא הספקת?
"לפתוח עוד פארק ענק ואת השוק העירוני החדש".
תחבורה ועסקים בשבת – עמדתך?
"תחבורה ציבורית קיימת היום ברחוב בהרצל, השאלה אם ממשיכים לפעול תחת מוניות שירות או נותנים מעטפת עירונית. אנחנו לא מדברים על אוטובוסים בשבת בתוך השכונות אלא בציר הרצל. אירועי תרבות ופנאי בהחלט ארצה לקדם תוך התחשבות בכולם. היכל התרבות לא יפעל בשבת אבל מרכז תרבות פנאי וסינמטק עירוני שאני מתכוון לקדם את הקמתו בפארק המדע כן".
כיצד תטפל בנושא הביטחון?
"משימה בעדיפות עליונה. אדאג להקצאת תקנים נוספים לכיתות הכוננות העירוניות, הרחבת פרויקט משמר השכונה, קידום הקמת מוקד רואה שיגביר את תחושת הבטחון האישי, בנייה וחידוש ממדים ומקלטים בבתי הספר, שיפוץ מקלטים ישנים, הכנת תוכנית חברתית קהילתית למצבי חירום, בניית מערך מתנדבים והקמת יחידת מיפוי מרחב מוגן לקשישים".
אם לא תיבחר?
"אמשיך עדיין לעשות טוב לעיר שאני כל כך אוהב".
ואם כן - מה הדבר הראשון שתעשה?
"אמנה מנכ"לית יד ימיני ואיתה ארוץ הכי רחוק שאפשר. ניישם את תכניות העבודה שלנו ונפעל בשקיפות ובשיתוף הציבור. אני פחות מאמין בכל הדיבורים, הסיסמאות וההבטחות ורוצה לקדם מעשים".
אם לא פוליטיקה היית עוסק ב...?
"הייתי ממשיך בקריירה שלי בטלוויזיה אבל כרגע זה לא רלוונטי".