אין כיתה, או אף בית ספר בעולם, שלא קיים ילד שמאתגר את המערכת מבחינת התנהגות. אולם יש מקרים שגם ילד בעייתי אחד יכול לשנות מציאות של כיתה שלמה ולגרום אף לקריסתה. כך התרחש בחודש האחרון באחת הכיתות בבית ספר יסודי בעיר. לטענת הורים, בשנתיים האחרונות סבלו ילדי הכיתה מתלמיד שדאג להפריע במהלך השיעורים, ובהפסקות היה מתגרה בילדים. בחלק מהמקרים נטען כי הציק לבנות ואף התפרץ לחדרי השירותים שלהן.
2 צפייה בגלריה
"הכיתה התפרקה לחלוטין"
"הכיתה התפרקה לחלוטין"
"הכיתה התפרקה לחלוטין"
(אילוסטרציה: שאטרסטוק )

אחת האמהות סיפרה השבוע ל"מיינט רחובות": "אירועי ההצקה והבריונות הגיעו למצב כה קיצוני, כך שהילדות חשו הטרדה מינית, והחלו לעזוב בזו אחר זו. בכיתה היו 34 ילדים, ונותרו בה 14 בנים בלבד".

קראו גם:

אמא של ילד בכיתה המקבילה הוסיפה: "לפני כשבוע, מנהלת בית הספר הוציאה מכתב להורי השכבה ובה הסבירה שישנן בעיות עם התלמיד, ואז הסתבר לנו שהוא מטיל אימה על ילדים למעלה משנתיים. הוא קיבל כמה אזהרות, הוריו הגיעו מספר פעמים לבית הספר, ואף הביאו לו סייעת. אבל ההצקות לבנות נמשכו עד שההורים החליטו לשלוף את הבנות ולהעביר אותן לכיתות מקבילות או לבתי ספר אחרים.

2 צפייה בגלריה
בקרוב הצלצול הראשון, כבר מתרגשים
בקרוב הצלצול הראשון, כבר מתרגשים
ההורים מעבירים את הבנות
(צילום המחשה: canva)

"בימים האחרונים נותרו בנים בלבד בכיתה, אבל עכשיו גם הבנים החלו לנטוש - ואנו ההורים בשכבה מתים מפחד – כי הכיתה קרסה והתפרקה לחלוטין. אנו מבקשים להוציאו מבית הספר".
בבית הספר סירבו להגיב, ובעיריית רחובות הפנו אותנו למשרד החינוך.
במחוז מרכז של משרד החינוך מסרו בתגובה: "המקרה מוכר ומלווה על ידי כלל הגורמים המקצועיים ממשרד החינוך והרשות המקומית. מטעמי צנעת הפרט לא נוכל לפרט מעבר. בבית הספר מופעלת תוכנית לביסוס אקלים מיטבי כיתתי ובית ספרי.יובהר, מערכת החינוך מחויבת למתן חינוך לכל תלמיד".