איש העסקים ההולנדי-ישראלי (והרחובותי) ציון עיני בן ה-48 זכה בימים האחרונים בחגורת האליפות, והוכרז כ"אלוף הוא הין" באגרוף תאילנדי למשקל 70 ק"ג. הניצחון הזה היה ממש לא ברור מאליו, ועיני עצמו, דאג לעשות "סידורים אחרונים" לפני תחילת הקרב.
2 צפייה בגלריה
ציון עיני. יצא אלוף
ציון עיני. יצא אלוף
ציון עיני. יצא אלוף
(צילום: יח"צ גלאי תקשורת)
בקרב הגמר ניצח עיני בנוקאאוט את האלוף המקומי פט פאי לין (Pet Pai Lin) הצעיר ממנו ב-20 שנה, וזאת שבוע לאחר קרב קודם גם בו ניצח בנוקאאוט בקרב מקדים את האלוף הקודם Tonphet. לשני הקרבות עלה עיני עם צלע שבורה ולאחר מחלה אותה הסתיר מיריבו כדי לא לתת לו יתרון.
עיני החל להתאמן בגיל 17 בהולנד אליה עבר בגיל 13. הוא התאמן עד גיל 32 אז יצא להפסקה בת עשור ממנה חזר לאימונים מפרכים בשנים האחרונות לקראת התחרות האחרונה, בה כאמור זכה במקום הראשון.
צפו בקרב הדרמטי של ציון עיני >>>
"שלוש שנים אני מתאמן לקראת הרגע הזה שנדחה שוב ושוב בגלל הקורונה. זכיתי להתאמן עם אלוף העולם והאלוף התאילנדי, שהכשירו אותי וגרמו לי להוכיח שהגיל הוא רק מספר ושבסופו של דבר הנחישות וההתמדה מנצחות. לקרב הזה עליתי אחרי שכתבתי צוואה ומתוך ידיעה ברורה שאו שאני יוצא עם חגורת האליפות, או שאני יוצא מת. נתתי את כולי ואני גאה בניצחון הזה, שהוא הניצחון של מדינת ישראל כולה. זו גאווה אדירה שישראלי מנצח על אדמת תאילנד בספורט הלאומי של המדינה את האלוף המקומי, ממש היסטוריה".
קראו גם:
עיני הוא גם מנכ"ל ומייסד חברת "קוד פארמה", שנמצאת בימים אלה בשלבים מתקדמים של ניסויים בתרופה שפיתחה נגד נגיף הקורונה ושעל פי הממצאים הראשונים זוכה להצלחה גדולה בהחלמת חולים במצב בינוני תוך זמן קצר. ביום יום הוא עונד עניבה ובלילה מחליף אותה בחליפת הקרבות, ואם בצהריים הוא יכול לאכול ארוחה עם נשיאי העולם כולו, בערב הוא מתבושש בזירה ושובר צלעות.
עם זאת, עיני רואה בזירה של עולם העסקים גם מקום להשוואה. "אני לוחם, וגם לפתח תרופה כנגד כל הסיכויים זו מלחמה, מכרתי הכול כדי להוביל את החברה קדימה, אפילו את הרכב שלי כשהסיכויים להצליח היו 2% אבל הצלחתי, ברוס לי אמר שמה שמבדיל אותו מאחרים הוא הפוקוס, ולי יש פוקוס".
כיום עיני גר ברחובות, והוא צפוי לחזור אליה מהקרב החשוב בימים הקרובים. רק שבוע לפני האליפות התחרה נגד האלוף הקודם וניצח אותו כשהוא סובל מחום ושבר בצלעות. האלוף הקודם היכה אותו בחוזקה ברגליו, אך עיני לא ויתר ועלה נחוש לקרב לפני יומיים, כשהוא יודע שיוכל להחזיק מעמד סיבוב וחצי או לכל היותר שניים.
2 צפייה בגלריה
ציון עיני בתחרות
ציון עיני בתחרות
ציון עיני בתחרות
(צילום: יח"צ גלאי תקשורת)
"הלכתי על טקטיקה שונה, לתאילנדים יש קטע שהם מתחילים את הקרב עם בעיטות קלות, וככל שהמוזיקה נהיית מהירה יותר הם נהיים אגרסיביים יותר, ואני ידעתי שיש לי רק דקה וחצי להחזיק מעמד אז מהרגע הראשון הוצאתי את כל הקיטור", הוא מספר.
"שני המתחרים באו זחוחים, אמרו לעצמם מה הסבא הזה עושה פה וחשבו שיהיה להם קל והפתעתי אותם, כשיצאנו אמרתי למאמן הישראלי שלי שגר בתאילנד שוקי רוזנצוויג: 'קדימה, לקרב הבא'", אומר עיני והוא גם מתכוון לזה.
"ברחובות מי שאימן אותי הוא רועי אייזלר, מאמן מבריק, באימונים המפרכים בבנקוק היה זה שוקי רוזנצוויג שהיה אלוף העולם, וסאן צ'אי שנחשב ללוחם הגדול בכל הזמנים בתאילנד", אומר עיני ומספר שישראלים שהיו בבנקוק הגיעו לקרב כדי לראות אותו. "אני מקווה שהסיפור שלי ייתן השראה ויעודד אנשים לקום ולצאת מאזור הנוחות ולהשיג מה שהם רוצים, לא משנה אם זה קרב או לכבוש את האוורסט, צריך להאמין במשהו וללכת לשם".